Reklamní investice – únor 2017
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v únoru po lednovém propadu opět nárůst, a to o 21 %. Zvýšení se projevilo u většiny mediatypů. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V únoru hodnoty většiny mediatypů stoupaly: nejvíce si polepšila reklama v místě prodeje (dokonce o 597 %), dále outdoor (37 %), televize (24 %), tisk (18 %) a rádio (5 %). Pokles zaznamenaly OOHTV (-25 %) a kinoreklama (-2 %).
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti lednu nezměnilo. První místa tradičně patřila televizi
(s hodnotou reklamy ve výši 3,2 miliardy korun), tisku (1,3 miliardy korun) a rádiu (481 milionů korun). Na dalších místech pak skončily: outdoor (333 milionů korun), OOHTV (14,5 milionů korun), kinoreklama (8,8 milionů korun) a reklama v místě prodeje (3 miliony korun).
V únoru využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 3 miliony korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
* Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic