Reklamní investice – únor 2016
Ceníková hodnota reklamního prostoru zaznamenala v únoru nárůst o 29 %. Polepšily si všechny mediatypy kromě reklamy v místě prodeje. Hodnoty vychází z aktuálních údajů společnosti Nielsen Admosphere.
V únoru nejvíce narostla hodnota reklamního prostoru u kinoreklamy (o 51 %), dále u televize (o 41 %), outdooru (o 26 %), tisku (o 23 %), OOHTV (o 22 %), rádia (o 9 %) a internetu (o 5 %). Snížení zaznamenala pouze reklama v místě prodeje, a to o -49 %.
Pořadí žebříčku mediatypů se oproti lednu mírně změnilo v první polovině žebříčku. První dvě místa patřila tradičně televizi (s hodnotou reklamy ve výši 2,9 miliard korun) a tisku (1,2 miliardy korun), na třetím místě bylo tentokrát rádio (448 milionů korun), které vystřídalo, nyní čtvrtý, internet (444 milionů korun). Na dalších místech pak skončily: outdoor (324 milionů korun), OOHTV (19,7 milionů korun), kinoreklama (12,2 milionů korun) a reklama v místě prodeje (2 miliony korun).
V únoru využili zadavatelé reklamní prostor v místě prodeje v celkové ceníkové hodnotě 2 miliony korun.
Zdroj: Nielsen Admosphere, a.s. (monitoring Internetu zdroj SPIR – Nielsen Admosphere, a.s.; ceny TV dle sledovanosti zdroj ATO – Nielsen Admosphere, a.s.)
bez vlastní inzerce
*Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring.
**Nielsen Admosphere od ledna 2013 přešla na nezávislý monitoring rádia.
Realizované kampaně deklarují společnosti
Instore: In Store Media, POS Media Czech Republic
Outdoor: BigMedia, euroAWK, HANDY MEDIA, MEDIA INVESTMENTS, JCDecaux, Mobilboard, outdoor akzent, POS Media Czech Republic, Super Poster, Media Channel, RAILREKLAM
Cinema: Cinema City Czech, CineXpress
OOHTV: MEDIAPHARMA, ONYX TV, Media Channel, BUS TV
Indoor: POS Media Czech Republic