Prodej přírodního krmiva a krmiva bez obsahu obilovin roste – přehled dat z osmi klíčových trhů
Data společnosti GfK ukazují, že přírodní krmivo ovládlo americký trh se specializovanými produkty pro domácí mazlíčky. Na celkovém prodeji v hodnotě 13 miliard dolarů má více než poloviční podíl (konkrétně 58 procent). Krmivo bez obsahu obilovin se pak těsně přiblížilo hranici 30 procent.
Také ve Velké Británii, České republice a Řecku je po tomto typu produktů výrazná poptávka.
V České republice mělo přírodní krmivo v minulém roce 22 procentní podíl a 12 procent získalo krmivo bezobilninové.
Ve Spojeném království se přírodní krmivo v roce 2015 podílelo na celkové útratě 38 procenty, krmivo bez obilovin potom dalšími 15 procenty.
V Řecku mělo přírodní krmivo 20procentní podíl a bezobilninové dosáhlo 11 procent.
Data pro všech osm zemí:
Pushan Tagore, který v GfK řídí oddělení globálního marketingu se zaměřením na produkty pro domácí zvířata, k těmto datům uvádí:
„Spotřebitelé si už několik let uvědomují, jaký zdravotní přínos pro nás mají přírodní potraviny. Nyní začínají podobně uvažovat také při výběru krmiva pro své čtyřnohé přátele. I na trzích, kde je podíl přírodního a bezobilninového krmiva nízký, jsme zaznamenali výrazný růst, což značí, že tato oblast má velký potenciál. Na většině trhů očekáváme rychlý vzestup tohoto typu produktů, protože stále více spotřebitelů bude chtít dopřát zdravou stravu nejen sobě, ale také svým domácím mazlíčkům. Tento trend se projevil i na letošním veletrhu Interzoo konaném v Norimberku, kde bylo přírodní krmivo pro domácí zvířata zastoupeno v nebývalé míře.“
O výzkumu
Česká část výzkumu byla provedena na konci roku 2015 online dotazováním na vzorku 1003 respondentů v České republice ve věku 15+.
Zdroj a infografika: GfK
Foto: pixabay.com