Módní automat s příběhem pro přehodnocení levné módy
Každý, kdo miluje nakupování, má jistě radost z automatu, který nabízí trička jen za 2 eura. Jaká je ale skutečná cena, kterou za ně zaplatíte?
Nezisková společnost Fashion revolution vytvořila v Berlíně inspirativní sociální experiment s cílem zvýšit povědomí lidí o skutečných nákladech, když nakupují levné oděvy. Prodejní automat, který prodává trička za pouhých 2 eura, láká pozornost kolemjdoucích. Když lidé vloží do automatu minci, objeví se na displeji video zobrazující malé děti v textilních továrnách v rozvojovém světě, které při pracovní době 16 hodin vydělávají jen 13 centů na hodinu.
Najednou zákazníci již nejsou ze své koupě tak nadšeni. Právě v tuto chvíli jim automat nabídne možnost využít nabídky, zda chtějí za uvažované 2 eura toto tričko koupit a nebo je chtějí darovat ve prospěch těchto pracovníků. Bylo velice působivé zjistit, že plných 90% lidí se rozhodlo své dvě eura darovat na podporu „módní revoluce“ a její sociální kampaně.
Nejen, že se tímto způsobem vybrala zajímavá finanční částka, ale také se videa a fotky tohoto automatu začaly šířit na internetu a sociálních sítích. Například na YouTube toto video mělo jen za pět dní přes 4 milionů shlédnutí, necelých 40.000 postů na Facebooku a více než sto tisíc zmínění u různých typů médií na celém světě.
Zdroj: www.creativeguerrillamarketing.com