E-commerce a malé a středně velké firmy jsou motorem hospodářského růstu nejenom v Česku, ale i v dalších zemích střední a východní Evropy
Společnosti PayPal a Deloitte provedly průzkum, co stojí za tím, že země střední a východní Evropy jsou jedním z nejrychleji se rozvíjejících regionů na evropském kontinentu. HDP regionu roste rychleji, než je průměr v EU. Země tohoto regionu tak mohou být nazývány Novými evropskými tygry (New European Tigers).
Za tímto ekonomickým růstem a expanzí místních firem stojí dle studie především jejich přechod na digitální hospodářství a růst objemu elektronického obchodu. Pro doplnění, v tomto regionu vzrostl objem tržeb realizovaných přes online obchod o 200 % od roku 2007. Průzkum také ukázal, že hlavními tahouny růstu jsou malé a středně velké firmy.
Česko patří mezi těmito zeměmi na špičku, když má mezi nimi třetí nejvyšší HDP a druhý nevyšší počet malých a středně velkých firem. České firmy rovněž rychle uchopily možnosti, které jim nabízí jednotný trh Evropské unie, stejně jako příležitosti obchodovat online v zahraničí, na vzdálených trzích po celém světě. Průzkum zjistil, že Česká republika má více než 3.500 online vývozců, přitom nejsou do tohoto čísla ještě zahrnuty tzv. mikro firmy, tedy firmy s méně než 10 zaměstnanci. Jedná se přitom o nejvyšší počet v porovnání s ostatními Novými evropskými tygry.
Zdroj s foto: ACCEDO Czech Republic a Slovakia Communications