Zákazníci začínají upřednostňovat pečivo od řemeslných pekařů
Na největším domácím online supermarketu je obrovský zájem o pečivo od lokálních řemeslných pekařů. Například vybrané rukodělné chleby jsou na Rohlík.cz zamluveny s denním předstihem, prodeje kvalitního pečiva se na e-shopu zvýšily oproti loňskému roku o 70 procent.
„Podařilo se nám navázat spolupráci s nejvyhlášenějšími pekaři z Prahy a Brna, na jejichž pečivo se běžně čeká ve frontách. My jejich poctivé výrobky dokážeme dovézt až domů jen pár hodin od upečení. Jsme rádi, že u nás lidé objevují kouzlo kvalitního pečiva,“ prohlásil Michal Perlík, category manažer z portálu Rohlík.cz.
Nakupování potravin na e-shopu není pouze praktickou záležitostí, zákazníci se díky němu dostanou k sortimentu, který běžné kamenné supermarkety nemají v nabídce. V současné době portál nabízí kvalitní ručně vyráběné pečivo z Antonínova či Merhautova pekařství, z Pekárny Kabát a věhlasný chleba z Esky. Od letošního roku navíc v Brně začal nově rozvážet z Elsner bistra a William Thomas Artisan Bakery. „Pečivo si naši zákazníci velmi často objednávají na ráno, aby jim kurýr dovezl například čerstvý chleba či koláčky z kvalitních ingrediencí k snídani,“ vysvětlil výhody Michal Perlík.
Podle spotřebitelského výzkumu společnosti Response now dává 74 % zákazníků portálu Rohlík.cz přednost pečivu od lokálních pekařů před velkopekárnami. Zájem o kvalitní pekárenské výrobky převládá také u lidí, kteří nemají s nakupováním potravin na internetu velké zkušenosti. Například 71 % lidí, kteří portál běžně nevyužívají, preferuje čerstvě upečené pečivo před rozpečeným ze zmražených polotovarů. „Naším cílem je na jednom místě nabídnout nejlepší pekařství ve městě. Například světlé chleby nabízíme ze 77 procent pouze od lokálních a řemeslných pekáren,“ doplnil Michal Perlík.
V kamenných prodejnách se pečivo osahá
Nespornou výhodou nákupu přes internet je také fakt, že se pečivo nevystavuje v regálech. A nesahá na ně při přebírání několik lidí, k čemuž běžně dochází v kamenných prodejnách. Podle aktuálního výzkumu kontakt zákazníků s pečivem vadí 77 % oslovených lidí.
„Tohle u nás nehrozí. My se snažíme o to, aby cesta mezi poctivým dodavatelem a domácností byla co nejkratší. Proto u nás odpadají mezisklady a regály. Pečivo se snažíme dodat zákazníkům co nejdříve, po celou dobu je s ním šetrně zacházeno. Navíc v našem skladu máme vlastní pekárnu,“ popsal Perlík.
Nejprodávanějšími položkami v pečivu na největším online supermarketu je podmáslový chléb z Merhautova pekařství, dále Kabátův Cvrček a Antonínův chléb. Až poté přichází na řadu běžný konzumní chléb. Největší poptávka po kvalitním pečivu je v pátek, sobotu a pondělí.
„Například chléb z Esky máme vyprodaný během několika hodin, protože počet je omezený. V budoucnu chceme ale kapacitu navyšovat a oslovovat další poctivé pekaře. Zájem o produkty z kvalitních a čerstvých ingrediencí sílí, přizpůsobujeme tomu nabídku,“ dodal Perlík.
Zdroj a foto: Rohlík.cz