Výrobce krmiv VAFO Group přepsal historii veletrhů
Pandemie koronaviru kompletně změnila fungování byznysu – místo fyzického kontaktu se lidé propojují online. Vstoupit na pole virtuálního setkávání se rozhodl i český výrobce krmiv pro domácí zvířata, skupina VAFO Group a.s. S cílem nahradit letos zrušený B2B veletrh InterZOO v německém Norimberu zorganizovala čtyřdenní byznysový online maraton s partnery z 35 zemí světa.
Pro českého výrobce prémiových krmiv, které exportuje do více než 70 zemí světa, je InterZOO coby největší veletrh PET byznysu klíčovou událostí. Vynechat každoroční příležitost, kdy partnerům a zákazníkům z celého světa představuje své novinky a aktivity, by mohlo znamenat zásah do budoucích vztahů. S něčím takovým se však VAFO nehodlalo smířit.
Společnost proto zajistila audiovizuální techniku, nechala vyrobit brandované zástěny a zorganizovala v sídle firmy v Chřášťanech i partnerských stanovištích v Německu a ve Finsku čtyřdenní “online veletrh”. Během něj se v rámci 136 relací domluvilo vše, co by jinak proběhlo fyzicky na veletrhu.
“Klíčové bylo vidět se s partnery a zákazníky v době, kdy jsme zvyklí potkat se na stánku Vafo v Norimberku. Potěšilo nás, jak vřelá tato online setkání byla,” pochvaloval si přátelskou atmosféru marketingový ředitel Martin Šámal.
Podobně jako na veletrhu se řešily tytéž aktivity – představení produktových novinek i novinek ve společnosti, vyhodnocení spolupráce, ale i řešení ad hoc témat, která většinou souvisela s pandemií. Včetně toho, jak situace ovlivnila trhy a zda se čekají nová omezení.
Jestli se konference podobného formátu stane do budoucna běžnou součástí života firmy, by podle Martina Šámala bylo zatím troufalé tvrdit. Už proto, že plnohodnotně nahradit fyzickou účast na veletrhu, kdy se hodnotí i smyslové vlastnosti výrobků, virtuálnem úplně nejde. Přesto si tento nástroj našel v době nejistot své důležité místo.
Zdroj a foto: VAFO Group