Tip č. 23: Jak efektivně na mediální kampaň
Porotce naší soutěže P.O.P. STAR, media coach Petr Majerik, který se zabývá problematikou plánování a nákupu médií a externě ji také vyučuje na Vysoké škole kreativní komunikace (VŠKK), začal vloni na svém blogu www.media-coach.cz publikovat zajímavé tipy na téma „Jak efektivně na mediální kampaň“.
Redakce Místa prodeje se s ním domluvila na zveřejňování části těchto příspěvků, které budou mít vztah k reklamě v místě prodeje, nebo ke kampaním řetězců a jejich dodavatelů.
Jak efektivně na mediální kampaň? Tip. Č. 23: MÍSTO PRODEJE patří ke stěžejním VLASTNÍM MÉDIÍM u OFFLINE KAMPANÍ
Na nákup médií obvykle směřuje největší část marketingových rozpočtů reklamních zadavatelů. Kromě optimalizace zásahu a frekvence u naší cílové skupiny nám jde i o dosažení co nejlepšího poměru ceny a výkonu. K tomu nám kromě precizní strategie mohou pomoci i chytré nápady. Někdy i drobnost dokáže přinést přidanou hodnotu navíc v řádu mnoha procent.
V oblasti online reklamy se běžně pracuje s pojmy PAID, OWNED a EARNED MEDIA. Rozlišujeme tedy KOUPENÁ/PLACENÁ, VLASTNÍ a ZÍSKANÍ MÉDIA.
U tradičních médií, tedy offline reklamy, se s těmito pojmy tak často nesetkáme, ale existují zde také. A o jednom z VLASTNÍCH MÉDIÍ je dnešní TIP: Ani u OFFLINE kampaní nezapomeňte na VLASTNÍ MÉDIA.
Pokud třeba máte ve firmě k dispozici FLOTILU AUT, můžete ji využít pro VLASTNÍ PREZENTACI formou reklamních polepů.
Výhodou jsou nulové náklady za pronájem a vysoká pravděpodobnost zásahu vhodné cílové skupiny, protože vaše automobily se zřejmě budou pohybovat nadproporčně v místech jejího přirozeného výskytu. Navíc máte vše pod svou kontrolou.
Může se jednat o auta nákladní i osobní a pokud by s reklamou měli řidiči osobních automobilů z řad vedení firmy, kteří je mají k dispozici i pro soukromé účely problém, dá se využít snímatelná magnetická fólie.
Za VLASTNÍ MÉDIA můžeme u OFFLINE kampaní považovat i FIREMNÍ ČASOPISY (ČILICHILI společnosti Vodafone), VÝROBNÍ A SKLADOVÉ PROSTORY (využívané pro vtipnou formu venkovní reklamy třeba betonárnou ZAPA) a samozřejmě i MÍSTA PRODEJE, kde jsou nejrůznější formy INDOOR reklamy už samozřejmostí.
Text: Petr Majerik