Televizní reklama dosahovala v roce 2016 rekordních hodnot
Z monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, který každoročně nabízí pohled do celoročních dat ceníkových hodnot umístěné reklamy, vychází jako nejsilnější mediatyp roku 2016 televize.
Televizní Inzerce loni dosáhla hodnoty 42,4 miliard korun, což je zároveň o 19 % více než v roce 2015. Další mediatypy jako rádio, tisk a OOH si v rámci monitorovaných zdrojů rovněž meziročně polepšily. Největším zadavatelem byla v roce 2016 společnost Procter & Gamble Czech Republic.
„Reklamnímu trhu se v loňském roce dle očekávání dařilo. Ceníková hodnota využitého mediálního reklamního prostoru přesáhla 80 miliard korun. Oproti loňsku tak evidujeme zhruba 13% nárůst. Nejsilnějším mediatypem byla již tradičně televize, která si meziročně polepšila téměř o pětinu na 42,4 miliard korun. Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas. Kladnou bilanci ale letos vykazují i všechny ostatní monitorované mediatypy,“ komentuje výsledky monitoringu Ad Intel Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.
Z výsledků je dále patrné, že reklamě se dařilo i napříč ostatními mediatypy.
Monitorovaná část internetového trhu s reklamou, kterou sleduje Nielsen Admosphere, také roste – kompletní data za tento mediatyp uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj během února.
Ze zadavatelů využila v loňském roce reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě společnost Procter & Gamble Czech Republic, její cena činila 1,4 miliardy korun, což zároveň představuje 43% nárůst oproti roku 2015. Alza.cz umístila loni reklamu za 1,2 miliardy korun (+33 %). Reklamní prostor v hodnotě nad miliardu korun využil ještě zadavatel Lidl Česká republika, který umístil reklamu za 1,1 miliardy korun (+5 %).
Zdroj a tabulky: Nielsen Admosphere