Společnost LG představila nový koncept budoucího vývoje umělé inteligence
Veletrh CES 2020 se opět nesl v duchu představení nespočtu novinek na poli technologického trhu. Každoročně na veletrhu hovoří přední zástupci technologických i dalších firem. Prezident a CTO společnosti LG Electronics Dr. I.P. Park představil budoucnost rozvoje umělé inteligence (AI) s názvem: „Úrovně zkušeností s AI: Budoucnost AI a lidská praxe“. Celý koncept je v souladu se značkou LG ThinQ a jejím ambiciózním cílem transformovat každodenní činnosti a aspekty běžného života s inteligentními funkcemi LG ThinQ.
Byl představen jasný a dlouhodobý plán umělé inteligence. Zásadním cílem je vytvořit koncepční systém zahrnující produkty a služby, díky kterým se zákazník cítí komfortněji, v podstatě jako doma. Během prezentace v konferenčním centru Mandalay Bay v Las Vegas, Dr. Park apeloval na důležitost strukturovaného rámce pro AI napříč odvětvím, abychom docílili smysluplného dopadu na cílového zákazníka, a to především v době velkého množství nových nápadů a konceptů souvisejících s umělou inteligencí.
Dr. Park při svém projevu vyzval ředitele a spoluzakladatele montreálské firmy Element AI, Jeana-Françoisa Gagného, a společně na pódiu diskutovali o zodpovědnosti a důležitosti AI během vývoje nových technologií. Představili čtyři úrovně zkušeností s umělou inteligencí (AIX) – Efektivita, personalizace, dedukce a výzkum.
První úrovní je Efektivita (Efficiency). Specifické funkce zařízení a systémů lze automatizovat pomocí jednoduchých pokynů, což je možné u většiny produktů se schopností rozpoznání hlasu. Umělá inteligence automaticky upraví výkon dle předem stanovených parametrů, čímž zefektivňuje účinnost v uživatelských interakcích. Reálným příkladem je klimatizační jednotka LG ThinQ, která díky inteligentnímu senzoru mapuje situaci (počet lidí, teplotu) v místnosti a následně upraví teplotu a proudění vzduchu.
J.F. Gagné řekl, že Personalizace (Personalisation), druhá úroveň, v praxi znamená strojové učení s cílem optimalizovat a personalizovat funkce zařízení. Na této úrovni mohou zařízení a služby s umělou inteligencí sbírat data získaná interakcí s konkrétním prostředím a uživateli. Tyto zaznamenané vzory jsou následně využité pro zlepšení celého procesu, ke zjednodušení v rámci užívání zařízení nebo k efektivnímu splnění zadání. Dr. Park uvádí jako příklad robotický vysavač nové generace společnosti LG, který na základě práce s daty (mapování místnosti) své výsledky značně posouvá.
Třetí úrovní je Dedukce (Reasoning). To předpokládá, že umělá inteligence využívá učení kauzality prostřednictvím kolektivní inteligence systému složeného z různých zařízení a služeb. Právě díky tomuto systému učení se uživatelská spokojenost opět značně posouvá. „Můžeme využít rozmanitost našeho produktového portfolia, a získat tak důležité informace od uživatelů, které nás posunou vpřed,” doplnil Dr. Park.
Poslední stupeň, byť vzdálený v budoucnosti, představující finální cíl společnosti LG v rámci AI, reprezentuje úroveň Výzkum (Exploration). Díky konceptu Experimentální učení založenému na vědecké metodě budou systémy podporující umělou inteligenci schopné rozvíjet nové funkce vytvářením a testováním hypotéz k odhalení nových inferencí, které jim umožní učit se, zlepšovat se a zvyšovat kvalitu života uživatelů.
„V pozici průkopníka v oblasti AI je na nás zvážit důležitost lidských zkušenosti a posunout hranice výzkumu a vývoje AI,” dodal Gagné z Element AI. „Společně s firmou LG Electronics doufáme, že tato práce pomůže stanovit standardy a zásady pro další kroky vývoje AI,” dodává.
Představení AIX úrovní se účastnila celá řada osobností napříč různými odvětvími.
„Je naší odpovědností řídit rozvoj oblasti umělé inteligence směrem k budoucnosti, ve které je technologie využívána způsobem, který je prospěšný jak pro jednotlivce, tak pro společnost jako celek,” řekl Yoshua Bengio, nositel ceny Turing, zakladatel a vědecký ředitel Mila, partner výzkumného ústavu mezi Université de Montréal a McGill University s Polytechnique Montréal a HEC Montréal.
Na veletrhu CES 2020 bylo představeno velké množství produktů. Funkčnost, AI inovace a vybavenost domácností byly hlavními lákadly výstavní plochy LG. LG ThinQ Zone pro vybudování chytré domácnosti, která jde ruku v ruce s LG konceptem „všude se můžete cítit jako doma”, realizuje skutečně „připojený” životní styl a každodenní fungování. To dokazuje, jak se produkty a služby s umělou inteligencí společnosti LG přizpůsobují různým aspektům každodenního života, aby plně uspokojily každého zákazníka.
Koncept LG ThinQ Home začíná hned u inteligentních dveří, které před otevřením zkontrolují majitele domu rozpoznáním obličeje. Poté, co je majitel zkontrolován a vstoupí do svého domu, může využít obrazovku s užitečnými informacemi, jako jsou třeba počasí či dopravní informace. Pokud je aktivní režim odchodu (depart mode), inteligentní dveře upozorní systém ThinQ na to, že všichni členové domácnosti odešli, a je tedy možné zapnout úsporný energetický režim.
V Connected Car Zone představila společnost LG personalizovanou zkušenost v autě, která řidičům a dalším cestujícím umožní vzít si s sebou kousek domova i na cesty. Koncept připojeného auta je založený na platformě webOS Auto a byl vyvinutý ve spolupráci s předním výrobcem autosedaček Adient. Uvnitř vozidla jsou OLED displeje, na kterých si uživatelé mohou nadále užívat programů a filmů, které začali sledovat doma. Osobní zvuková zóna poskytuje každému jezdci jedinečný multimediální zážitek, zatímco virtuální osobní asistent aktivovaný hlasem izoluje a rozpoznává hlasové příkazy i přes hlasitou hudbu a konverzace.
ThinQ Fit Collection nabízí zákazníkům virtuální výběr toho nejvhodnějšího oblečení, aniž by museli stát dlouhé fronty v kabinkách. LG ThinQ FitTM vychází z původního konceptu LG Smart Mirror, využívá 3D kamery k přesnému měření a naskenování postavy uživatele, kterému následně vybere nejvhodnější oblečení a také rovnou umožní jejich nákup.
A jaký by to byl CES 2020 bez robotů? Společnost LG na návštěvníky veletrhu zapůsobila svou strhující show. V CLOi Table Zone roboti upoutali pohledy diváků svými kulinářskými dovednostmi, efektivitou nebo vybraným stylem obsluhy. Ve futuristické restauraci roboti LG CLOi nejen přijímali objednávky od zákazníků, ale také vařili, pokrmy roznesli, ale také po sobě dokázali uklidit. Potenciální hosté si rezervaci mohli vytvořit vzdáleně, a to prostřednictvím aplikace ThinQ třeba na chytré televizi nebo smartphonu.
Zdroj a foto: LG