Špičkový český ManaBurger exkluzivně na Košík.cz
Hlavní grilovací sezona se blíží, a i letos je jasné, že kromě steaků se budou na grilu stále častěji objevovat také rostlinné alternativy masa. Jedna z nich – ManaBurger – ambiciózní gastronomický projekt od tvůrců nejznámějšího českého jídla budoucnosti Mana, proto poprvé míří do maloobchodní sítě. Koupit ho je možné exkluzivně na Košík.cz.
Košík do nabídky zařadil 130gramové ManaBurgery po 4 kusech za zaváděcí cenu 349 korun. Svoji vegetariánskou a veganskou sekci tak rozšířil o další zásadní produkt.
Rostlinný
ManaBurger je první nutričně kompletní rostlinný burger na
světě, který obsahuje ideální poměr všech živin, bílkovin,
tuků, sacharidů a vlákniny. Je složen ze stoprocentně prémiových
rostlinných surovin, které firma nechává testovat ve státem
certifikovaných laboratořích. Vyvinut je přímo v pražském
výrobním závodě společnosti.
ManaBurger má vysoký obsah
proteinů a obsahuje směs pěti rostlinných bílkovin – hrachové,
rýžové, konopné, mungové a řasové. Jeden burger o hmotnosti
130 g obsahuje 20 g kvalitních bílkovin. Zároveň má vysoký
obsah vlákniny (4,2 g) i hodnotných tuků omega-3 z mořských řas
včetně DHA a EPA. V jedné porci je celkem 22 g výživných,
především zdravých nenasycených rostlinných olejů, zastoupen
je například řasový, kokosový nebo lněný olej. Burger obsahuje
14 vitamínů a 24 minerálních látek, zároveň však pouhé 4 g
komplexních sacharidů.
ManaBurger má nízký obsah soli a obsahuje pouze přírodní barviva z červené řepy a červené papriky, přidaný karamel pak dodává tmavší barevné tóny po tepelné úpravě. Burger je také bez přidaného glutamátu a bez lepku.
„Vyvinuli jsme burger, který má skvělou chuť a strukturu podobnou skutečnému masu, jeho výroba je výrazně šetrnější k životnímu prostředí a energetická náročnost je o polovinu nižší než u produkce hovězího,“ říká tvůrce burgeru a zakladatel Many Jakub Krejčík.
„Nejedná se o potravinu zaměřenou jen na vegany. Naopak. Chceme nabídnout alternativu všem, kteří mají rádi maso a ikonické hovězí burgery, ale chtějí si dopřát zdravější verzi, která je vyrobená s minimálním dopadem na planetu a zároveň přitom nutričně oproti masu vůbec nic neztrácí.“
Podíl prodaných rostlinných alternativ masných výrobků na Košíku opět meziročně vzrostl. Podle Jana Škrabánka, marketingového ředitele, stojí za oblibou především trend flexitariánství – tedy částečného nahrazování masa i u lidí, kteří vegetariány nejsou.
„Zájem o alternativy masa meziročně vzrostl čtyřnásobně a nezapomínáme na ně ani v rámci letošní kampaně ‘Grilování na klik’. Ten důvod je zřejmý – lidé více přemýšlejí o zdravém životním stylu i environmentálních otázkách a na obojí jim v podobě našich produktů na Košíku rádi přinášíme odpověď,“ zakončuje Škrabánek.
Zdroj a foto: Košík.cz