ŠKODA AUTO obhájila pozici nejžádanějšího zaměstnavatele vysokoškoláků
Známe TOP Zaměstnavatele 2019. V již 8. ročníku této prestižní studie hlasovalo 11 577 studentů českých vysokých škol. JASNOU VOLBOU, tedy vítězem napříč obory, je pro české vysokoškoláky ŠKODA AUTO. Technici chtějí pracovat ve Skupině ČEZ, právníci v advokátní kanceláři Havel & Partners, ekonomové ve společnosti KPMG a lékaři a farmaceuti ve společnosti Zentiva. SKOKANEM ROKU se stala společnost Nestlé.
„Většina vítězů oborových kategorií obhájila loňská prvenství. Jasně tak vidíme, že se na trhu profilují zaměstnavatelé, kteří dokázali vybudovat silnou značku nejen pro zákazníky, ale i pro své budoucí zaměstnance. Příkladem je ŠKODA AUTO, která dávno neoslovuje jen inženýry a ekonomy, ale zájem pracovat v mladoboleslavské automobilce mají studenti napříč obory a třeba v oblasti IT směle konkuruje tradičním technologickým gigantům,“ řekl k výsledkům Jakub Hořický, ředitel studie TOP Zaměstnavatelé.
„Nejžádanější firmy na trhu si sice stále mohou mezi uchazeči vybírat, podmínkou ale je, že je dokáží zaplatit. Nástup očekávaných nástupních mezd absolventů VŠ není překvapením. Tři čtvrtiny z nich očekává, že si po získání vysokoškolského diplomu vydělají mezi 22 500 až 37 500 Kč hrubého měsíčně. To proti loňsku nárůst o 2 500 Kč měsíčně, tedy zhruba 10 %,“ dodává Hořický.
„Jsme velice rádi, že nás studenti stále vnímají jako atraktivního zaměstnavatele, který jim nabízí příležitosti rozvíjet svůj talent a nabyté vědomosti. I díky tomuto hodnocení si uvědomujeme náš závazek vůči nim, nabízíme řadu programů, které mohou absolvovat již během studia, a pracovních příležitostí pro čerstvé absolventy. Energetika je obor budoucnosti, který se v současné době skokově vyvíjí a nabízí mnoho perspektivních příležitosti,“ říká ředitel útvaru personalistika Skupiny ČEZ Josef Lejček.
„Lidé jsou nejdůležitější částí našeho úspěchu. V rámci Employer Brandingu věnujeme pozornost mladým lidem prostřednictvím programu Nestlé Needs YOUth. Iniciovali jsme založení Aliance pro mladé, kde se spolu s dalšími partnery zaměřujeme na to, jak pomoci mladým najít své místo na trhu práce. Nesmírně si vážím práce všech svých kolegů, kteří se věnují mladým lidem a rozvoji jejich profesionálních dovedností. Titul Skokan roku je pro nás cennou referencí, že to, co děláme jako zaměstnavatel, má smysl,“ říká Torben Emborg, generální ředitel Nestlé Česko a Slovensko.
Zdroj a foto: GfK Czech