Rozhodněte, které projekty si rozdělí 5 milionů korun
Přelom ledna a února je v Tescu opět ve znamení pomoci neziskovým organizacím po celé republice, které se svými komunitními projekty zasazují o lepší život. Projekty zaměřené na děti, zdravotně znevýhodněné, rodiny nebo sociálně slabší obyvatele si mezi sebe rozdělí částku 5 040 000 Kč. V každé prodejně se utkají o přízeň zákazníků vždy tři veřejně prospěšné projekty z daného regionu. Zákazníci pak svými hlasy rozhodnou, který projekt vyhraje 30 000 Kč. Projekty na druhém a třetím ale také nepřijdou zkrátka. Odměna pro druhé místo je 16 000 Kč, na třetím místě pak organizace obdrží 10 000 Kč.
Žetony pomáhají
„Chtěl bych vyzvat všechny naše zákazníky, aby si nenechali ujít jedinečnou příležitost zlepšit okolní prostředí a hlasovali pro projekty, které si přejí realizovat ve svém kraji,“ říká Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco Stores ČR. Do 7. kola grantového programu Nadačního fondu Tesco se přihlásilo neuvěřitelných 607 projektů. Do zákaznického hlasování postoupilo 270 z nich na základě hodnocení odborného garanta programu Nadace rozvoje občanské společnosti a vybraných zaměstnanců společnosti Tesco. Všichni finalisté předložili kvalitní a inovativní projekty s jasným pozitivním dopadem na místní komunitu. Zároveň byly organizace prověřeny z hlediska důvěryhodnosti a udržitelnosti.
Od 20. ledna do 16. února získají zákazníci za každý nákup v prodejnách Tesco hlasovací žeton, který pak mohou vhodit do hlasovacích boxů za pokladnami a podpořit tak místní projekt, který je jim nejbližší. Zákazníci získají více informací o zúčastněných organizacích a jejich projektech právě u hlasovacích boxů. Nominované organizace mají navíc v průběhu hlasování možnost prezentovat své projekty přímo na obchodech a zákazníkům tak lépe přiblížit svou činnost.
Pomoc, která je vidět
„Podpora komunit patří dlouhodobě mezi naše hlavní pilíře společenské odpovědnosti. Grantový program jsme poprvé spustili v roce 2016. Za 6 kol bylo darováno více než 23 milionů korun na realizaci 1080 dobročinných projektů ze všech koutů naší republiky“, doplňuje Patrik Dojčinovič. Terapie a zážitkové akce pro nemocné děti, kurzy vaření pro matky samoživitelky, vybavení pro hospice, pracovní příležitosti pro dlouhodobě nezaměstnané, obnova vodních ploch, knihovna dostupná pro všechny – i takové projekty budou bojovat o zákaznické hlasy. Kompletní seznam soutěžních projektů najdou zákazníci na webových stránkách projektu. Na webu mohou zároveň sledovat i průběžné výsledky hlasování, které budeme zveřejňovat každý týden. Celkové výsledky pak vyhlásíme v týdnu od 2. března.
Zdroj a foto: Tesco Stores ČR