POPAI AWARDS: Agentura POS Media získala 12 ocenění
V letošní výjimečně velké konkurenci na POPAI AWARDS dokázala in-store agentura POS Media vybojovat celkem 12 cen. Co za jejím úspěchem stojí a co pro ni představovalo největší výzvu?
Letošní ročník POPAI AWARDS byl výjimečný v mnoha ohledech. Přihlásilo se do něj totiž rekordních 128 retailových řešení a koncepcí. POS exponáty od agentur z celé republiky soutěžily ve dvaceti kategoriích a představily to nejlepší, co bylo v roce 2024 v tomto marketingovém odvětví realizováno.
Slavnostní vyhlášení proběhlo v kongresovém centru O2 universum a tento galavečer byl zcela mimořádný i pro in-store agenturu POS Media, která v jeho průběhu získala celkem 12 ocenění. Vzhledem k tomu, že agentura do soutěže přihlásila celkem 16 exponátů, počet oceněných realizací je skutečně úctyhodný. Zástupci POS Media si přišli pro 3 ceny za první, 5 cen za druhé a 4 ceny za třetí místo. V kategorii „Potraviny“ dokonce vystavení této agentury obsadila kompletní stupně vítězů.
Z „dílny“ POS Media porotu nejvíce zaujal shop-in-shop pro značku Geisha. Ten navozuje atmosféru kouzelné zahrady v japonském stylu a využívá japonské motivy, které kombinuje s moderními a elegantními prvky. Další prvenství potom získal mini shop-in-shop vytvořený pro značku Sheba a nejcennější trofej patří i pulsujícímu světelnému shop-in-shopu Pepsi.
Dana Běloušková, ředitelka POS Media: Množství cen mě překvapilo!
Do letošního ročníku POPAI AWARDS bylo přihlášeno rekordních 128 retailových řešení. Přesto se vaší agentuře podařilo získat 12 ocenění. Čekala jste takový výsledek?
Upřímně musím říci, že velikost letošní konkurence v POPAI AWARDS pro mě byla velkým překvapením. Vzhledem k tomu, že se jedná o prestižní soutěž, pokaždé je přihlášeno množství exponátů, ale letošní ročník byl v tomto ohledu skutečně extrémní. Jde o jednoznačný důkaz toho, že náš obor roste, což je samozřejmě dobře. Nicméně při pohledu na množství přihlášek jsem si říkala, že bude velké štěstí, pokud vůbec něco vyhrajeme a náš tým bude za svou práci oceněný. Množství cen, které jsme nakonec získali, pro mě bylo obrovským překvapením a vnímám je jako jednoznačné uznání kvality naší práce!
Co je, podle vás, klíčem k tak výjimečnému úspěchu?
Neměli jsme jednoduchou startovací pozici, protože konkurence je obrovská a POS Media zřídilo kreativní oddělení teprve před pěti lety. Klíčem k úspěchu je však, podle mého názoru, nastavení interního procesu. Vzhledem k tomu, že máme po celé Evropě 6 poboček, máme velkou zásobárnu kreativních inspirací a zkušeností, které můžeme sdílet napříč zeměmi. Klíčová je ale spolupráce celého týmu! Nešlo by to bez našich kreativců, stejně jako key accountů, kteří dokáží posbírat od klientů všechny důležité informace a reagovat na jejich potřeby. Výsledkem sehraného týmu jsou potom realizace, na které můžeme být hrdí.
Podle čeho jste vybírali konkrétní realizace, které byly nakonec do soutěže přihlášeny?
Nejtěžší bylo vybrat, které realizace do soutěže přihlásíme a které ne. Brali jsme v úvahu hned několik faktorů. Jednak to byla náročnost zpracování a technologií, zároveň jsme si ale jednotlivé exponáty „testovali“ i na LinkedInu a sledovali jsme, jak se sledujícím líbí a jaké jsou na ně ohlasy. Podpořili nás i klienti, kteří sami chtěli některé realizace nominovat. Obrovský úspěch, kterého se nám podařilo v letošních POPAI AWARDS dosáhnout, tak vnímáme nejen jako ocenění naší práce, ale i jako důkaz toho, jak velký kus cesty jsme společně ušli!
Dana Kejzlarová, ředitelka Operations oddělení POS Media: Snažíme se o co nejvěrnější ztvárnění!
Který z přihlášených exponátů pro vás představoval z realizačního hlediska největší výzvu?
Ke všem shop-in-shopům přistupujeme z hlediska výroby stejně. Primární je pro nás, aby reálná podoba vystavení odpovídala vizuálu a ztvárnění bylo co nejvěrnější. Chceme, aby shop-in-shopy byly nejen precizně vyrobené, ale aby také působily živým dojmem, což znamená, že při jejich výrobě používáme množství 3D věcí. Čím členitější je vystavení, tím složitější je samozřejmě výroba, což byl například i případ shop-in-shopu pro značku Pepsi. Kromě toho, že se sestával z mnoha částí – a tudíž šlo o náročnou instalaci – bylo potřeba dokonale vyladit světlo, aby se dosáhlo efektu pozvolného rozsvěcování, který byl u tohoto shop-in-shopu klíčový.
Velmi zajímavý je například i váš ekologický shop-in-shop KitKat, který získal 2. místo v kategorii Ekologické koncepce…
Udržitelnost se v poslední době stala mimořádně důležitým tématem, které se prolíná všemi oblastmi – a tedy samozřejmě i reklamou. Konkrétně při tvorbě shop-in-shopu KitKat bylo jednou z podmínek klienta použití ekologických materiálů i postupů. Udržitelnost je totiž zároveň stěžejním tématem klientovy aktuální kampaně, na níž měl shop-in-shop odkazovat. Vymýšlení a realizace tohoto konceptu pro nás bylo nejen zajímavou výzvou, ale především příležitostí ukázat, že eko nosič rozhodně nemusí být méně kvalitní, nevýrazný nebo méně působivý.
Michaela Urbanová, obchodní ředitelka POS Media: Ve velké oblibě jsou světelné nosiče
Jak vnímají vaši klienti zisk POPAI AWARDS za vystavení, která byla realizována pro jejich značku?
Jednoznačně pozitivně! Klienti, jejichž vystavení získala cenu, jsou samozřejmě nadšeni, ale musím říct, že spokojení jsou i ti, kteří letos cenu nezískali, protože všechny přihlášené nosiče se dostaly do finále, což je velký úspěch. Klienti navíc vnímali i to, že letos byla konkurence skutečně obrovská, a o to větší je jejich radost. Ocenění POPAI AWARDS jsou pro nás všechny důkazem, že naše spolupráce je kvalitní a funguje na jedničku.
POS nosiče nejsou v marketingu žádnou novinkou. Dá se ještě vůbec vymyslet něco nového?
Určitě! Neustále se snažíme přicházet s novými nápady, technologiemi nosiči i řešeními. Inspiraci čerpáme i od kolegů z dalších zemí, kde mají POS Media pobočky, a zároveň i od našeho asijského partnera OMG. Naše novinky pak klientům představujeme na Showroomu, který děláme vždy na začátku roku.
Jaké jsou teď v oboru POS médií trendy? Co chtějí klienti?
Aktuálně se klienti nejvíc zajímají o velká vystavení, jako je shop-in-shop a mini shop-in-shop. Jde o skvělý způsob, jak netradičním způsobem představit svůj produkt, protože právě u tohoto druhu vystavení je možné zapojit velkou míru produktivity a prezentovat produkt lákavým a zajímavý způsobem. Dále pozorujeme velkou oblibu různých světelných nosičů, ať už je to lama, rámečky na regál, nebo různé druhy světelných shelfstopperů. Obecně lze říci, že se klienti velmi často ptají po nových a zajímavých podobách nosičů.