Moderní tvary těstovin si kupuje více českých domácností než ty tradiční
Z hlediska výdajů domácností, zakoupeného objemu či frekvence nakupování jednoznačně dominují bezvaječné těstoviny nad vaječnými. Téměř ¾ českých domácností si koupilo těstoviny ve tvaru vřetena. Domácnosti využívají i nákupy v akci, a proto nákupy za zvýhodněnou cenu tvoří 2/5 celkových výdajů českých domácností za těstoviny. Nejvíce se těstoviny nakupují v hypermarketech a diskontních prodejnách.
Na včerejší den, tedy čtvrtek 25.10., připadl Světový den těstovin, který funguje už od roku 1998. Cílem tohoto dne je podpora konzumace těstovin. Jak jsou na tom s konzumací těstovin české domácnosti?
Těstoviny si alespoň jedenkrát za rok nakoupily téměř všechny české domácnosti. Ve 12měsíčním období od září 2017 do srpna 2018 za ně jedna kupující domácnost utratila v průměru 411 Kč a koupila přibližně 11 kilogramů.
Z hlediska výdajů, zakoupeného objemu či frekvence nakupování jednoznačně dominují bezvaječné varianty těstovin. Z dalších variant těstovin domácnosti kupují kuskus (24 procent domácností), rýžové těstoviny (16 procent domácností) a kukuřičné těstoviny (6 procent domácností).
Při pohledu na jednotlivé druhy těstovin si nejvíce domácností koupilo vřetena (fusilli), a to 73 procent z nich. Vřetena tvoří pětinu celkových výdajů domácností za těstoviny ve sledovaném období. Za nimi z hlediska počtu kupujících následují špagety, kolínka a nudle do polévky.
Z hlediska velikosti balení těstovin můžeme podle nákupů domácností mezi nejoblíbenější zařadit 500g balení. Tento typ balení odpovídá za více než 4/5 objemu nákupů těstovin a třem čtvrtinám výdajů.
Domácnosti využívají i nákupy v akci. Nákupy za zvýhodněnou cenu tvoří 2/5 celkových výdajů českých domácností za těstoviny a z hlediska objemu tvoří zlevněné zboží necelou polovinu. Akci alespoň jednou využilo více než 8 z 10 českých domácností.
Nejvíce domácností nakupuje těstoviny v hypermarketech a diskontech. Nejvíce za ně domácnosti utrácejí v hypermarketech, kde nechají necelé dvě pětiny výdajů.
Všechny uvedené údaje jsou výsledkem průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu v období od září 2017 do srpna 2018.
Spotřebitelský panel GfK Czech je kontinuální panelový výzkum, založený na detailních informacích o nákupech reprezentativního vzorku českých domácností.
Zdroj: GfK Czech
Foto: Pixabay.com