Lidé se do prodejen po rozvolnění vracejí pomalu
Po více než dvou měsících, kdy elektro prodejce DATART otevřel všechny své prodejny do plného provozu, se návštěvnost stále nevrátila na běžné hodnoty. Meziročně je o dvacet procent nižší. Do prodejen se zatím nevrátili lidé, kteří zde trávili čas bez konkrétního záměru. Prodejny naopak posílily ve své roli výdejního místa či místa přímého a rychlého nákupu a využívání služeb.
„V loňském roce se po první pandemické vlně lidé do prodejen vraceli rychleji. Letos je jejich návrat rozpačitější a návštěvnost je ve srovnání s minulým rokem o dvacet procent nižší. Do prodejen se vrátili zákazníci, kteří přicházejí s konkrétním cílem, tedy nakoupit, využít některou z našich služeb nebo si zboží jen prohlédnout a vyzkoušet. Před pandemií navíc do prodejen chodili také lidé, kteří u nás trávili určitý čas bez konkrétního cíle, a právě tito se po rozvolnění do prodejen zatím nevrátili,“ řekla Eva Kočicová, mluvčí značky DATART.
DATART měl v roce 2020 zavřené prodejny zhruba sto dní, nákupní proces se přesunul na online a prodejny dostaly roli výdejen. Tento model v době restrikcí fungoval velmi dobře a elektro prodejce tak dál buduje multikanálový model fungujícího e-shopu a sítě prodejen. „Pořád vnímáme prodejny jako významné zákaznické centrum a je důležité, aby měly různé role. Měly by být jak místem pro snadný a rychlý nákup, pohodlným výdejním místem zboží objednaného v e-shopu, až po zážitkovou záležitost s ukázkami nových technologií. Současně ale i místem, kde prodejci poradí s nákupem, pomohou s instalací, spárováním zařízení nebo třeba odborně nalepí ochrannou fólii,“ řekl Jan Horák, manažer konceptu prodejen DATART.
DATART v prodejnách upravil vyvolávací terminály pro snadnější obsluhu a rychlejší odbavení. Chystá také nasazení elektronických cenovek, které umožní rychleji reagovat na cenové výkyvy na trhu a uleví manuální práci prodejců s aktualizací papírových cenovek.
Zdroj a foto: HP Tronic