Kongres Samoška se zaměří na udržitelný obchod
26. kongres na podporu tradičního trhu Samoška proběhne na začátku listopadu v Olomouci. Hlavním tématem bude udržitelnost v širokém smyslu tohoto slova. Řešit se nebude pouze ekologie, hovořit se bude o lokálních potravinách, snižování nákladů, ale i digitalizaci. Přiblížíme již spuštěný dotační program Obchůdek 2021+ na podporu udržení obchodu v obcích a regionech. Program uzavře panelová diskuse na téma možného povinného zálohování nápojových obalů v ČR.
Obchodníci na tradičním trhu a jejich dodavatelé se sejdou na 26. kongresu Samoška. Ten se uskuteční 3.–4. listopadu v Clarion Congress Hotelu Olomouc. Jako obvykle jej zahájí networkingové večerní setkání, na něj pak naváže celodenní odborný program. Organizátorem kongresu je Atoz Retail, vydavatel časopisu Zboží&Prodej, a koná se pod záštitou Asociace českého tradičního obchodu, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a Rady kvality České republiky.
Pandemie stvořila „nového zákazníka“
Jak pandemie zasáhla trh a jak se ještě projeví do budoucna? Jak se budou vyvíjet ceny, inflace či nezaměstnanost? A které další faktory ovlivní podnikání v maloobchodu? Odborný program otevře svou predikcí ekonomického vývoje bývalý guvernér České národní banky a dnes ředitel institucionálních vztahů a hlavní ekonom Generali CEE holding Miroslav Singer.
Na něj s aktuálními daty společnosti NielsenIQ o chování zákazníků navážou Kamila Halačková, client sales consultant, retailer services CZ & SK, a Lenka Sobočan, client business partner, retailer services CZ & SK. Zaměří se na „nového nakupujícího“, který se zrodil díky přesunu části obyvatelstva z měst na venkov. Jak jsou pro něj důležitá kvalita a udržitelnost, na které byl zvyklý ze specializovaných prodejen z větších měst, a které kategorie zboží upřednostňuje? Jak se v době covidové změnily preference vlastností prodejen a který kanál českého maloobchodu je vítězem pandemie?
Prodejna budoucnosti
Úsporné technologie, digitalizace, automatizace, regionalita… Vizi prodejen na tradičním trhu v roce 2030, jejich hlavní pilíře a nezbytné služby na už fungujících příkladech představí Lukáš Němčík, head of marketing and development Skupiny Coop a jeho kolegové z členských družstev: Josef Hájíček, obchodní ředitel Jednoty v Uherském Ostrohu, Tomáš Pokorný, vedoucí obchodní skupiny Konzumu v Ústí nad Orlicí, a Pavel Primus, vedoucí obchodně-provozního odboru Jednoty Tábor.
S podrobnostmi o novém dotačním programu ministerstva průmyslu a obchodu Obchůdek 202+, zaměřeném na udržení prodejen na venkově, vystoupí Pavel Vinkler, ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání MPO ČR. Účastníci kongresu se dozvědí, komu jsou finanční prostředky určeny a jakým způsobem je možné je získat, k jakým účelům je lze využít a jak je program propojen s projektem Česko platí kartou.
Bude i v ČR povinné zálohování nápojových obalů?
Na Slovensku začne platit povinné zálohování PET lahví a plechovek od ledna 2022, země se tak připojuje k řadě jiných, kde už tento systém funguje. Je toto cesta i pro Českou republiku? Nebo je to naopak v zemi, kde dobře funguje stávající systém sběru těchto obalů, nesmysl? Co by povinné zálohování, o kterém se zase hodně mluví, znamenalo pro tradiční maloobchod a jak by změnilo chování zákazníků? Odpovědi na tyto a další související otázky budou hledat účastníci panelové diskuse: Pavel Březina, předseda Asociace českého tradičního obchodu a předseda představenstva Skupiny Coop, Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko, Pavel Drahovzal, místopředseda Svazu měst a obcí ČR, Daniel Džmuráň, associate EEIP, Miloš Kužvart, výkonný ředitel České asociace oběhového hospodářství, a Richard Piluša, client service team leader Spotřebitelského panelu GfK Czech.
Registrovat na kongres se můžete zde.
Zdroj a foto: ATOZ Marketing Services