Kongres Samoška bude zelený! Zaměří se na udržitelnost, ekologii a zdravý životní styl
Ve dnech 5.–6. června 2019 proběhne v Aquapalace Hotelu Prague 23. kongres Samoška na podporu domácího maloobchodního trhu. Pravidelně se ho účastní na 450 členů maloobchodních aliancí, družstev, jednotlivých majitelů a provozovatelů obchodů s potravinami a drogerií, velkoobchodů, dodavatelů i zástupců státních a profesních organizací. Cílem akce je informovat a inspirovat domácí obchodníky a pomoci jim lépe čelit ostré konkurenci na trhu. Odbornému programu předchází neformální večerní setkání, které je ideální k navázání nových kontaktů a diskusi o problémech, které obchodníci při svém podnikání řeší.
Ani kongres na podporu tradičního trhu nechce být pozadu za současnými trendy, proto se odborný program tentokrát zaměří zejména na trvalou udržitelnost a ekologii. S eko naladěním zákazníků souvisí i příklon ke zdravému životnímu stylu. Data společnosti Nielsen nastíní, jak si stojí prodeje v kategoriích zdravé výživy. Vystoupí i Kateřina Cajthamlová, doktorka a psychoterapeutka, známá z TV pořadů Jste to, co jíte, a DoktorKA. Prozradí, jaké jsou současné trendy ve stravování, co jsou tzv. superpotraviny hodné pozornosti a co jen módní výstřelky a jak v tomto směru využít prodejnu pro vzdělávání zákazníků
Téma trvalé udržitelnosti maloobchodu, s tím spojená chystaná legislativa a požadavky, které z ní vyplývají pro obchod, se promítnou do dopolední panelové diskuse. Jak se dotknou prodejen chystané změny v hospodaření s obaly a kdo převezme odpovědnost za třídění, resp. výkup plastových obalů? I to jsou otázky, kterými se bude zabývat panel, moderovaný Janem Pokorným, ředitelem zpravodajství Českého rozhlasu. Diskutovat s ním budou: Ivo Benda, jednatel Greiner Packaging Slušovice, Pavel Březina, předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev (Skupiny Coop), Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu, Zbyněk Kozel, generální ředitel Eko-Kom, Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace Plzeňského Prazdroje, Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod, a Ladislav Trylč, vedoucí oddělení zpětného odběru Ministerstva životního prostředí ČR.
Odpolední program se bude věnovat mimo jiné tématu kávy jako fenoménu dnešní doby a tomu, jak tento trend využít v obchodě a posílit tak vztah se zákazníkem. Připraveny jsou případové studie o zavedení kávy jako doplňkového sortimentu ať už v podobě kávy s sebou či zřizování kaváren v rámci prodejen.
Nebudou chybět ani oblíbené videoreportáže ze zajímavých obchodů. V duchu tematického zaměření celého kongresu jeho účastníky tentokrát zavedou do bezobalové prodejny i do zdravé výživy.
Večerní party, která proběhne v předvečer odborného programu, bude v duchu fiesty, a tak na účastníky čeká originální kapela mariachi, tradiční mexické jídlo, ochutnávka tequily, rituál rozbíjení piňaty a spousta dalšího.
Zdroj a foto: ATOZ Retail