Jaké je typické chování uživatelů Androidu a iOS v české síti O2?
Telekomunikační společnost O2 se v tomto měsíci podívala na své zákazníky detailněji z pohledu používaného operačního systému v jejich telefonech. Jaké informacese dozvěla o českých spotřebitelích?
Uživatelé telefonů s Androidem mají v zákaznické bázi O2 výrazně navrch.
Zatímco iPhone má jen 5 % zákazníků, chytrý telefon s Androidem vlastní 42 % těch, kteří využívají mobilní služby od O2. Toto je ale jediný hlavní parametr, ve kterém mají „androiďáci“ nad „applisty“ navrch.
Jak vyplývá z provozních statistik operátora, uživatelé iPhonů jsou aktivnější než ti, kdo mají smartphone s Androidem.
Průměrný majitel jablečného telefonu odešle měsíčně 161 SMS a provolá 270 minut, zatímco u typického uživatele Androidu je to 135 SMS a 254 minut za měsíc.
Zásadní rozdíl je ale ve spotřebě dat. Zatímco zákazník s iPhonem přenese měsíčně v průměru 1,1 GB dat, ten s androidím telefonem jenom 470 MB – tedy méně než polovinu.
S tím souvisí ještě další údaj. Zatímco z majitelů iPhonu nepoužívá data pouze 5 %, u lidí s androidím telefonem se bez dat obejde 18 % z nich.
A ještě jeden ukazatel aktivity: majitelé iPhonů stráví v roamingu průměrně 12 dní v roce, zatímco u uživatelů s telefony se systémem od Googlu je to 7,2 dne ročně.
To ukazuje, že iPhony si kupují trochu jiní zákazníci než telefony s Androidem a potvrzují to i demografické údaje.
Zatímco v případě iPhonů jich více než čtvrtinu najdeme u zákazníků v Praze, z androidích kousků mají Pražáci jen 13 % těch, které jsou v síti O2 v provozu. Jinak je ovšem rozložení těchto smartphonů po krajích docela rovnoměrné.
Demokratičnost Androidu pak ukazuje věkové rozložení majitelů těchto smartphonů.
Systém od Googlu je v kapsách všech věkových skupin zastoupen mnohem rovnoměrněji než iOS, který má ve zhruba 55 % případů u sebe člověk mladší třiceti let. U Androidu najdeme u těch do třiceti asi 39 % všech těchto smartphonů.
Zajímavé je také zjištění, že oba systémy jsou úplně stejně zastoupeny v kapsách žen a mužů.
Zdroj a infografika : Interní statistiky O2 Czech Republic