Do Česka letos zatím přišlo 13 nových retailových značek
- Převládají prémiové a luxusní brandy mířící především na pražskou high street
- Letošek bude patřit gastronomickým konceptům
Na český maloobchodní trh za prvních šest měsíců letošního roku (podle aktuálně dostupných údajů) vstoupilo 13 nových značek. Nejčastěji šlo o módu (oblečení a doplňky – 7 značek) a gastronomické koncepty (F&B – 3 značky). Právě ty budou letos mezi vstupy dominovat: do konce roku k nám má přijít nejméně šest F&B značek, další již přítomné otevřou nové pobočky.
První polovina letošního roku se nesla ve znamení prémiových a luxusních značek. Na pražské Dlouhé třídě otevřela prodejna prémiového italského pánského oblečení a doplňků Handpicked, v nedaleké Široké ulici se nově prodávají švýcarské hodinky RADO či luxusní francouzská móda Zadig & Voltaire. Dalším u nás novým prodejcem francouzské módy je prémiový Eden Park v pražském Palladiu. Do tohoto segmentu se řadí také prodejci sportovní módy: německý Absolute Teamsport a italský Macron, či slovenská jízdní kola Kellys.
Jednoznačně nejvýznamnější značkou z letošních dosavadních příchozích je největší prodejce prémiového spodního prádla na světě Victoria’s Secret. Ten v květnu otevřel svou první prodejnu v pražském nákupním centru Westfield Chodov.
Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield: „Victoria’s Secret dlouhodobě patřila vedle Primarku k nejžádanějším značkám, které českým zákazníkům na trhu chyběly. Prodejna na pražském Chodově se těší velkému zájmu nakupujících díky svému konceptu, kvalitnímu produktu, síle globální značky a také velice propracovanému marketingu. Tato značka je po celém světě tzv. love brandem obrovského množství dívek a žen, které jsou obecně nejlepší a nejvděčnější zákaznice v retailovém průmyslu. První týdny fungování pražské prodejny jednoznačně ukázaly, že o zboží a koncept je i v Česku velký zájem.“