Češi mají rádi minipivovary
Tuzemští spotřebitelé čím dál více navštěvují malé regionální pivovary, kterých jsou již více jak čtyři stovky. Z výzkumu Ipsosu pro AMSP ČR vyplynulo, že 14 % návštěvníků regionů dokonce malý lokální pivovar nebo hospodu s vlastní značkou piva vyhledává jako zajímavý turistický cíl.
Testování regionálních piv se tak začíná stávat zajímavou turistickou atrakcí, přičemž téměř polovina zákazníků je připravena si za lokální zlatý mok i připlatit (45%). Z výzkumu realizovaného v červenci 2017 na vzorku 525 spotřebitelů vyplynulo, že 81 % je připraveno ochutnat specifické regionální pivo z malého pivovaru. Dvě třetiny spotřebitelů malý pivovar cíleně nevyhledávají, ale narazí-li na něj, rádi pivo ochutnají. Pouze jedno procento tuzemských spotřebitelů pivo z minipivovarů odmítá.
41 % procent Čechů baví testování lokálních piv, více jak třetina očekává specifickou a originální chuť a 30 % chce podporovat lokální podnikatele, kteří pivo produkují.
Zajímavá je i skutečnost, že 41 % dotázaných bylo alespoň jedenkrát na prohlídce malého pivovaru a 9 % se tak chystá učinit.
Zdroj: IPSOS Česká republika
Foto: Pivovar Cvikov