Češi mají rádi minipivovary

Tuzemští spotřebitelé čím dál více navštěvují malé regionální pivovary, kterých jsou již více jak čtyři stovky. Z výzkumu Ipsosu pro AMSP ČR vyplynulo, že 14 % návštěvníků regionů dokonce malý lokální pivovar nebo hospodu s vlastní značkou piva vyhledává jako zajímavý turistický cíl.

Testování regionálních piv se tak začíná stávat zajímavou turistickou atrakcí, přičemž téměř polovina zákazníků je připravena si za lokální zlatý mok i připlatit (45%). Z výzkumu realizovaného v červenci 2017 na vzorku 525 spotřebitelů vyplynulo, že 81 % je připraveno ochutnat specifické regionální pivo z malého pivovaru. Dvě třetiny spotřebitelů malý pivovar cíleně nevyhledávají, ale narazí-li na něj, rádi pivo ochutnají. Pouze jedno procento tuzemských spotřebitelů pivo z minipivovarů odmítá.

41 % procent Čechů baví testování lokálních piv, více jak třetina očekává specifickou a originální chuť a 30 % chce podporovat lokální podnikatele, kteří pivo produkují.

Zajímavá je i skutečnost, že 41 % dotázaných bylo alespoň jedenkrát na prohlídce malého pivovaru a 9 % se tak chystá učinit.

 

Zdroj: IPSOS Česká republika

Foto: Pivovar Cvikov

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010