Centrum Černý Most spouští inspirativní kampaň Eco Sense

K příležitosti zítřejšího Dne Země startuje v Centru Černý Most kampaň Eco Sense, která ukazuje, že i nakupovat se dá udržitelnějším způsobem. Zákazníky Centrum inspiruje vlastními ekologickými iniciativami, na nové microsite nakupyudrzitelne.cz, doprovodnými aktivitami v Centru a v tematickém videu s komentářem Pavla Rímského nabízí konkrétní tipy, jak zvládnout nákupy s větším ohledem na přírodu.

Tematické video:

Zlepšit svůj vliv na životní prostředí se Centrum Černý Most snaží řadou aktivit už od svého vzniku. Je držitelem certifikace zelených budov BREEAM, která reflektuje velmi nízkou ekologickou zátěž provozu budovy a rozumné nakládání se zdroji. V Centru se například třídí 18 druhů odpadů a místní toalety jsou z velké části zásobovány šedými vodami*. Kvůli zachování biodiverzity v lokalitě Černého Mostu je zase zázemí Centra domovem pro 10 včelstev, netopýry a řadu dalších druhů hmyzu.

 

„Na cestu udržitelnosti se vydává i řada našich prodejců. Nabízejí ekologicky vyrobené kolekce svého zboží, minimalizují emise logistických procesů, poskytují bezobalový prodej, recyklační služby nebo opravy oděvů. Nyní chceme zapojit a inspirovat i naše zákazníky. I když totiž nakupování ze své podstaty zatím nemůže být 100% udržitelné, společně ho můžeme činit aspoň trošku udržitelnějším,“ vysvětluje Michaela Matlasová, marketingová manažerka Centra Černý Most.

 

Jak mít Eco Sense?

Novou kampaní se skrze sociální sítě, speciální tematické video a online brožuru spustí vlna rad a tipů, jak být při nakupování udržitelnější. Brožura i video jsou svým pojetím praktické, a zákazníci se tak díky konkrétním doporučením budou moci aktivně zapojit a dozvědět se například:

  • proč dát přednost znovupoužitelným obalům a jaké varianty se nabízí místo plastového sáčku;
  • kde nepotřebné hračky, knihy a textil dostanou druhou šanci a kam je do Centra donést;
  • co to je Ekopoint, kde mohou během nákupů třídit, vzdělávat své děti a naučit je něco nejen o recyklaci;
  • proč upřednostnit bio potraviny a kosmetiku a jaký je rozdíl mezi organickou a recyklovanou módou;
  • nebo jak se dá do Centra dopravit ekologičtěji třeba sdíleným dopravním prostředkem.

 

Přímo v Centru všechny aktivity shrne výstava na Central Plaza. Zajímavostí je, že i pro upevnění jednotlivých panelů bylo použito klasické lešení, které je možné používat opakovaně.

 

Síťovka nebo včelobal jako dárek k nákupu

Od 22. dubna se zákazníci mohou těšit také na tematický dárek k nákupu. Mezi včelobalem, síťovkou, recyklovanými céčky a pivním šamponem od kosmetiky Manufaktura si po předložení účtenek v hodnotě alespoň 500 Kč zákazníci budou moci vybrat v šatně Centra (Click & Services). K vybranému dárku každý dostane ještě balíček semínek medonosných květin.

Sdílené skútry i elektroauta vítána

Protože majitelů aut na elektrický pohon stále přibývá, najdou elektromotoristé na parkovišti Centra 10 dobíjecích stanic. Jen v loňském roce zde své auto nabilo téměř 2 000 řidičů. Stejně tak se Centrum snaží vyjít vstříc všem, kdo při cestě na nákupy sáhnou raději po sdílení. Pro sdílená auta jsou v Centru speciálně vyhrazená parkovací místa a od 22. 4. vznikne BeRider point pro sdílené elektrické skútry, jako vůbec první místo pro tuto část Prahy.

 

Příprava nové legislativy pro využití šedých vod

Ve spolupráci se Státním Zdravotním Ústavem navíc v současné době v Centru Černý Most probíhá vzorkování zmíněných šedých vod. *Jde o kombinaci vody již jednou použité v umyvadlech a vody dešťové, která se následně využívá pro splachování toalet místo vody pitné.

Centrum Černý Most tuto technologii nasadilo jako jedno z prvních nákupních center v České republice už v roce 2014. Cílem aktuálního vzorkování je příprava nové legislativy, která umožní její využití ve větším měřítku.

Zdroj a foto: Unibail-Rodamco-Westfield

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010