Čechy nejvíce v letošním roce zaujala značka Kofola
GfK ve spolupráci se sdružením CZECH TOP 100 uskutečnilo začátkem listopadu 2017 již druhý ročník reprezentativní studie na online české populaci ve věku 18 – 70 let. Výzkum Česká značka zjišťuje, která z českých značek se svým nezaměnitelným způsobem nejvíce zapsala do paměti národa, které české značky považují Češi za tradiční a na které jsou nejvíce hrdí. Podle nejnovějších výsledků GfK se nejsilněji do naší paměti zapsala značka Kofola. V kategorii nejvíce tradiční česká značka zvítězila Tatra. Značkou, na kterou jsou Češi nevíce hrdí, je Čedok.
Společnost GfK a sdružení CzechTOP100 již podruhé společně představují projekt Česká značka. Výzkum, týkající se českých značek, se uskutečnil letos v listopadu na online populaci 18 -70 let věku. Letošní předání cen vítězům proběhlo v rezidenci primátorky hlavního města Prahy na Mariánském náměstí.
Ve výzkumu Češi uváděli, která z českých značek, nebo společností je v posledních 12 měsících zaujala nejvíce, tedy vštípila se jim do paměti nezaměnitelným způsobem (hezká reklama, mimořádný výrobek, služba, nebo charitativní počin). Lidé ve výzkumu nejčastěji za rok 2017 zmiňovali značku Kofola. Na druhém místě se umístila značka Škoda, třetí příčku obsadila společnost AirBank. První pětici uzavírá T-Mobile a Plzeňský Prazdroj.
Na otázku, které z českých společností, nebo značek považují lidé za nejvíce tradiční, odpovídalo nejvíce lidí ve prospěch značky Tatra. Druhé místo patří značce České dráhy a na třetím místě se umístil Čedok. Pětici nejlepších tradičních českých značek uzavírají značky Madeta a HAMÉ.
Z výzkumu GfK vyplynulo, že lidé jsou v roce 2017 nejvíce hrdí na značku Čedok. Na druhém místě se umístila společnost České dráhy a bronzová medaile patří Bohemia Sektu.
„Těší nás, že opět po roce můžeme navázat na úspěšný projekt Česká značka, který reflektuje vzrůstající oblibu právě českých značek, opečovává českost, podporuje a přispívá k rozvoji českého hospodářství, průmyslu a českých firem, a to nejen v Česku, ale i v zahraničí,“ říká Lenka Harmon, Sector Leader Consumer Goods v GfK.
„Projekt Česká značka je skvělým doplněním aktivit, kterým se věnujeme v oblasti sestavování žebříčků podle ekonomických dat. A máme radost, že je to právě GfK, které ve prospěch tohoto projektu dává svoje profesionální postupy, zkušenosti a renomé, “ říká Jan Struž, předseda CZECH TOP 100.
O výzkumu
Internetový výzkum byl proveden metodou CAWI, v listopadu 2017, na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.
Zdroj a foto: GfK Czech