Biopotraviny jsou v prodejnách Albert stále dostupnější
Biopotraviny se stávají běžnou součástí našich jídelníčků. S rostoucím trendem zdravějšího životního stylu a důrazu na trvalou udržitelnost roste i zájem o bio produkty. Podle dostupných dat stoupla spotřeba bio potravin v České republice mezi lety 2012 a 2018 o 150 procent. Na to reagují i prodejci potravin, kteří se zaměřují na rozšiřování tohoto sortimentu. Ty největší prodejny Albert jich dnes nabízí až šest stovek. Biopotraviny v těchto prodejnách se také stávají cenově dostupnějšími.
O biopotravinách už dávno neplatí, že jsou k sehnání pouze na trzích nebo ve specializovaných obchodech. Do sortimentu je stále více zařazují i velké obchody. Konkrétně Albert nabízí široký výběr ve všech prodejnách, v těch velkých pak výběr dosahuje až šest stovek produktů s označením bio. V menších supermarketech to jsou tři stovky. „Zákazníci, kteří dbají na zdravý životní styl a přírodu, tak najdou na jednom místě bioprodukty od masa přes pečivo, mléčné výrobky, zeleninu, pomazánky, mouky, luštěniny až po dětskou výživu. Našim cílem je, aby každý zákazník našel v Albertu alternativu toho, co si chce koupit, také v biokvalitě. Nabídku pořád rozšiřujeme a zákazníky se snažíme podporovat ve zdravém a udržitelném stravování,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
S tím souvisí také cenová dostupnost biopotravin v obchodech Albert. Jejich ceny se nemusí výrazně lišit od produktů konvenčního zemědělství. Některé můžou být dokonce i nižší. Například bílý smetanový 10% jogurt o hmotnosti 150 g značky Nature´s Promise je možné pořídit za nezlevněnou cenu 11,90 korun. Konvenční produkty stejné kategorie stojí i o několik korun více. Podobná situace je i s obyčejným bílým jogurtem.
S dosažitelností tohoto druhu zboží pomáhají obchodům i vlastní značky. „Bioprodukty nabízené pod značkou Nature´s Promise neustále rozšiřujeme a i do budoucna budeme. Mezi ty nejoblíbenější patří banány, bílý jogurt a plnotučné čerstvé mléko,“ říká Gabriela Adámková manažerka vlastních značek obchodů Albert.
Motivace k nákupu bioproduktů
„Jedním z momentů, kdy se o bio začínají zajímat lidé, nastává po narození prvního dítěte. Mladé maminky začínají právě kvůli dítěti poprvé v životě více řešit zdravou stravu a poohlíží se právě po biu. V rámci značky Nature´s Promise jim nabízíme širokou možnost výběru,“ vysvětluje Gabriela Adámková. „Na bio produkty se také převážně soustředí lidé, kteří se snaží chovat udržitelně a orientují se na zdravý životní styl,“ doplňuje. Ekologické zemědělství je totiž postaveno na přírodních procesech, produkty neobsahují dochucovadla či barviva, a také klade důraz na šetrnost k přírodě. Biocertifikát získají pouze takové produkty, které splní všechny předepsané postupy a podmínky.
Zdroj a foto: Albert Česká republika