Albert testuje systém na rozpoznávání produktů
Kamery na pokladně rozpoznají nebalené pečivo, ovoce či zeleninu. Usnadní tak práci pokladním a zrychlí odbavení zákazníků v prodejnách. Albert začal jako první maloobchodník na trhu s testováním počítačového rozpoznávání produktů využívající umělou inteligenci. Řešení je implementováno do pokladního systému, který rozpoznává nebalené potraviny. Jde o další krok Alberta pro zpříjemnění nákupního zážitku a zrychlení odbavení na pokladně
Pokladní systém s využitím kamery umístěné nad pokladní váhou snímá nebalené pečivo, ovoce a zeleninu a díky využití umělé inteligence okamžitě vyhodnotí, o jakou položku se jedná. Tuto volbu následně nabídne pokladní na obrazovce k potvrzení správnosti. Kromě zkrácení doby čekání zákazníků u pokladen systém zvyšuje přesnost při identifikaci nebalených produktů, což minimalizuje chyby způsobené lidským faktorem při ručním zadávání. Funkcionalitu nabízí Albert ve zkušebním provozu jako první řetězec na trhu.
„V Albertu si potrpíme na inovace a zajímají nás zejména ty, které zpříjemní zákazníkům nákup v našich prodejnách. Jako většina inovací, které jsme již zavedli, i tato navíc pomůže kolegyním a kolegům na pokladnách a usnadní jim práci. Navíc jim poskytne více času pro zákazníky,“ popisuje Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Albert v minulosti již testoval a do svých prodejen zavedl technologické novinky, mezi které patří například systém suché páry, který udržuje potraviny déle čerstvé, digitální cenovky, automatické čistící roboty, teplotní čidla, která šetří energie a další.