Rozhovor měsíce – Michal Havel

V rozhovoru měsíce jsme tentokrát oslovili pana Michala Havla, který zastává pozici International Marketing Manager ve společnosti Jansen Display s.r.o. Hovořili jsme nejen o evropské expanzi této agentury, ale také o vnímání POS a POP materiálů na zahraničních trzích, o moderních technologiích používaných na místě prodeje (především o Digital Signage) a také o stabilitě a sehranosti týmu odborníků této společnosti. 

Ve společnosti Jansen Display zastáváte, pane Havle, od začátku letošního roku pozici International Marketing Manager. Jaké všechny aktivity v ní máte na starosti?   

Od ledna 2017 jsme v Jansen Display realizovali mnoho lokálních i mezinárodních projektů, které se týkaly našeho online a offline působení na trhu. Opět jsme se zúčastnili veletrhu Euroshop, na kterém jsme představili nové produkty a během letošního roku nás čeká spuštění nových eshopů všech našich poboček. Mojí činností je strategie i exekuce všech těchto aktivit v offlinu a spolu s naším online specialistou také průběžná práce na našich eshopech, promo akcích a dalších online projektech v jednotlivých zemích. S mým týmem v současné době připravujeme komunikační koncepci nových produktů pro rok 2018 a nové materiály pro podporu obchodního oddělení v ČR i evropských pobočkách.

 

Společnost Jansen Display je na trhu již 22 let a v současnosti působíte i na trhu v 8 evropských zemích. Za posledních dvanáct let se tato expanze rozrostla devětkrát na loňských 18 mil. Eur. Jakým způsobem se daří konkurovat lokálním společnostem?

Naší největší výhodou je vlastní vývojový a výrobní tým, díky kterému velmi flexibilně reagujeme na potřeby trhu. Centrální sklad v České republice nám umožňuje dodávat většinu našich produktů prakticky po celé Evropě do 48 hodin od objednávky, a tím, že si výrobky i sami navrhujeme a konstruujeme, máme celý proces od kontroly kvality až po stanovení ceny ve vlastních rukách. Všechny tyto faktory nám umožňují být o krok před konkurencí, která je často v některých fázích závislá na dalších společnostech a nemůže tak pružně pokrýt všechny požadavky zákazníků. Například výroba a doručení nestandardních produktů může trvat o několik týdnů déle, než je tomu u nás. Důležitou součástí jsou také naše lokální týmy v evropských pobočkách, které nám dávají vhled na místní trh, jak z pohledu potřeb zákazníka, tak i důrazu na kvalitu a design produktů.

 

Můžete říci, že na těchto zahraničních trzích jsou u klientů významné rozdíly ohledně oblíbenosti POS a POP materiálů v místě prodeje?

Na první pohled by se mohlo zdát, že rozdíly nejsou tolik významné a liší se v designových detailech. To vidíme například ve Velké Británii, kde jsou zvyklí na specifické tvary produktů, které zbytek Evropy nepovažuje za moderní nebo líbivé. Proto máme v nabídce několik produktů navržených speciálně pro britský trh. Stejně tak v posledních letech vidíme v Německu trend použití kancelářských flipchartů tak, jak je u nás nezvyklé, a to ve výloze obchodů s telekomunikačními službami.

Velký rozdíl napříč trhy vidíme s nástupem digitálních poutačů v posledních třech letech. Po březnovém představení nových digitálů na Euroshopu registrujeme velký zájem hlavně o digitální áčka od naší německé, britské, ale i místní české pobočky.

 

Plánuje Vaše společnost v blízké budoucnosti expanzi i do dalších zemí?

V současné době přes naše exportní oddělení obsluhujeme zákazníky prakticky z celého světa od Evropy po Austrálii, ale pobočky máme zatím jen v Evropě. Nejbližší plány jsou otevření další evropské pobočky a přímý vstup na americký trh.

 

Vaše společnost nabízí pro klienty tzv. full service, tedy od vývoje, přes výrobu, uskladnění až po dodávku a instalaci na místě prodeje. Pro klienta je to skvělá služba, která ale souvisí s Vašimi dostatečnými kapacitami, především ale s širokým týmem odborníků různých profesí. Jak se Vám daří tyto odborníky získávat a udržet si je? Je to na zahraničních trzích složitější než u nás?

Kvalitních lidí není nikdy dost a najít ty správné není snadné, zvlášť v současné chvíli, kdy je na trhu práce o takové odborníky opravdu nouze. Náš tým je dlouhodobě stabilní, někteří kolegové pracují v oblasti vývoje našich produktů i více než deset let a stále přichází se skvělými novými nápady. Neustále se všichni snažíme posouvat společně s aktuálními trendy, proto se nedostavuje stereotyp a každý rok je tak pro nás něčím novým. Na zahraničních pobočkách je to podobné a případné nové posily se nám daří hledat celkem úspěšně. Osobně to vnímám tak, že tomu pomáhá i skvělý kolektiv, jak po pracovní, tak i osobní stránce. I když je každý odborníkem ve svém odvětví, rádi si najdeme po práci čas třeba na společné pivo a badminton 🙂

 

Kromě klasických POP materiálů, jako jsou například plakátové rámy, A-stojany, vitríny, nástěnky, stojánky na letáky nebo orientační systémy, se zaměřujete také na modernější nástroje – Digital Signage. Jedná se o obrazovky a tablety vystavené ve firemních či veřejných prostorách. V jakém procentuálním poměru jsou tyto prvky ve vašem portfoliu? Na jakých zahraničních trzích, kde působíte, jsou produkty Digital Signage nejrozšířenější?

Jak už jsem zmínil, Digital Signage je stále velká novinka, která budí pozornost a zájem zákazníků, i když reálně se první kousky objevily na trhu před několika lety. Zájem o ně ovlivňuje hlavně cena, která je dnes už mnohem přijatelnější a z dlouhodobého hlediska se investice vyplatí. Stejně jako o většinu nových trendů mají o digitály největší zájem v Německu a Velké Británii. Také u nás zájem velmi rychle roste. Digitální poutače nyní přesahují 10% našeho celkového portfolia a neustále ho rozšiřujeme o nové varianty stávajících produktů nebo vyvíjíme zcela nové. Zájem projevují hlavně zástupci HORECA segmentu, banky nebo prodejci aut.

 

Jaké další technické novinky zavádíte a na co se mohou zákazníci těšit v nejbližších letech?

Digital Signage nabízí nové a dříve nerealizovatelné možnosti prezentace. Do budoucna bude velmi zajímavé jejich napojení na stále populárnější VR. Zákazník si například bude moct produkt nebo službu „osahat“ a zároveň se tato zkušenost bude real time zobrazovat v dalších místech prodeje. Dnešní technologie to už umožňují, jde o to, je správně navzájem propojit a samozřejmě také pracovat s ekonomickou stránkou věci.

Kromě rozšíření portfolia digitálních poutačů, vyvíjíme nové venkovní světelné vitríny, které navazují na naše stávající modely. Dnes už nestačí jen odolnost proti povětrnostním podmínkám nebo vandalismu, je potřeba přijít s originálním a elegantním designem a zároveň praktickou manipulací. Pracujeme také na dalších produktech s magnetickým rámem, který je stále oblíbenější a může tak nahradit dnes standardní klaprámy. Mně osobně se velmi líbí kombinace digitálních poutačů na stěně v kombinaci s nástěnnými prosvětlenými propínacími textilními rámy tzv. T-Framy. Tato kombinace vytváří originální atmosféru a první projekty vidíme v zahraničí, snad se jich brzy dočkáme i u nás.

 

Společnost Jansen Display je dlouhodobě členem odborné asociace POPAI Central Europe v kategorii Člen výrobce. Jaké výhody Vám toto členství přináší a co byste mohl říci firmám, které o tomto členství zatím jen přemýšlejí?

POPAI asociace je unikátní sdružení firem podnikajících v oblasti podpory prodeje, a to napříč všemi obory a současně jsou členy i významní zadavatelé z řad odběratelů. Toto sdružení nám nabízí skvělou platformu pro výměnu informací z obou stran a sdílení trendů a standardů v rámci oboru. V neposlední řadě je nezanedbatelným přínosem výzkumná a publikační činnost, která dává představu o situaci v oboru a umožňuje plánovat, jaké budou trendy v následujících letech. Z mého pohledu se členství určitě vyplatí.

 

Co Vás, pane Havle, za poslední rok v oblasti místa prodeje oslovilo? V zahraničí a u nás?

Je vidět, že s nástupem digitálních poutačů přichází nový trend, který otevírá nové možnosti. Můžeme například vidět pro zákazníky připravené tablety u stolů ve vybraných prodejnách fast foodových řetězců, z mého pohledu nás ale opravdu přelomové novinky ještě čekají. K opravdovému zážitku k nakupování ale není potřeba jen digitálů. Po delší době jsem nedávno opět navštívil obchod Bass Pro Shops v USA a vždy mě překvapí, do jakého detailu průběžně mění celý prostor svých prodejen. Každá sekce obchodu vám různými stojany, motivy, animacemi i celkovou výzdobou přináší pocit, že jste v ten moment u řeky na rybách, jezdíte na kole po horách nebo jste v zasněžené krajině a jediné, co potřebujete, je právě ta super bunda, která je před vámi vystavená.

 

Společnost Jansen Display je partnerem našeho portálu Místoprodeje.cz, který přináší aktuální informace z místa prodeje u nás i ze zahraničí. Jaké typy informací na retailových odborných serverech nejčastěji vyhledáváte a které Vám na nich naopak chybí?

Obsah jednotlivých serverů je většinou podobný a Mistoprodeje.cz samozřejmě patří mezi ty, které čtu pravidelně. Zajímají mě hlavně nové trendy zaměřené na spojení s ekologií, virtuální realitou nebo kampaně se sportovní tématikou. Zajímavá jsou také srovnání aktuálních aktivit významných prodejců na trhu, jejich předchozích a současných kampaní, proč se pro konkrétní způsob prezentace rozhodli, jaký výsledek jim promo akce přinesla a další poznatky z trhu. Tyto informace se hledají déle a spíše na zahraničních serverech.

 

Jako absolvent Fakulty tělesné výchovy a sportu UK umíte jistě i v této stresově náročné profesi efektivně odpočívat. Co Vás baví nejvíce a jak nabíráte novou energii?

Různým sportům se věnuji odjakživa, ať už na závodní nebo rekreační úrovni, a i dnes je to pro mě důležitá náplň volného času. V průběhu týdne chodím běhat a plavat, zimu nejraději trávím na lyžích nebo snowboardu. Rád se projedu po lesích na kole nebo se vracím k tenisu, který jsem hrál celý život. Miluji cestování a dobré jídlo, což se vždy snažím spojit a ještě víc tak poznat místní prostředí.

Zároveň ale, asi jako každý, někdy rád někdy úplně vypnu, jdu si někam sednout s kamarády nebo strávím večer u filmu nebo hudby.

 

Děkuji Vám, pane Havle, za rozhovor a přeji Vám, Vaší společnosti a všem Vašim klientům úspěšný celý zbytek roku 2017.

Za redakci se ptal Miroslav Oupic

 

 

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010