Výsledky ankety ShopRoku 2013
Mezi vítězi 18 jednotlivých kategorií v Ceně kvality jsou již po několikáté za sebou Alza.cz, Topgal.cz, Kosmas.cz nebo Elnino.cz. Nejpopulárnějším e-shopem internetu pro rok 2013 se stal internetový obchod Altisport.cz a vystřídal tak třikrát za sebou bodující Parfums.cz. Ocenění ShopRoku 2013 se udělovalo také na Slovensku.
V Ceně kvality letos rozhodlo o výherci jednotlivých kategorií více než 3, 5 miliónu vyplněných dotazníků spokojenosti. „V Ceně kvality rozhodují o vítězi dotazníky spokojenosti vyplněné reálnými zákazníky, kteří v obchodě opravdu nákup uskutečnili,“ vysvětluje Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Letošní v hlasování rozhodovaly dotazníky vyplněné v období od 1. září 2012 do 30. září 2013. Mezi vítězi jednotlivých kategorií jsou například obchody Alza.cz, Alfa.cz, Elnino.cz nebo Kosmas.cz
Cena popularity je cenou všech internetových uživatelů, kteří v průběhu celého srpna a září 2013 hlasovali pro svůj oblíbený obchod prostřednictvím hlasovacího formuláře na stránkách soutěže ShopRoku.cz. Celkem bylo v letošním roce uděleno 156 025 hlasů, ze kterých vzešlo 9 finalistů a vítěz, e-shop Altisport.cz.
„Zájem mezi zákazníky o hlasování v obou cenách byl letos opět rekordní. Jak v Ceně kvality, tak v Ceně popularity rozhodl dvojnásobný počet hlasů, než v loňském roce,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a dodává: „Dotazníky spokojenosti vyplnilo v letošním roce o více než jeden a půl milionu zákazníků více, než vloni. V ceně popularity letos rozhodlo přes 150 000 hlasů.“
Letos byla poprvé udělena také nová cena, Cena Heureky. V té bojovaly e-shopy samy se sebou, a mohly se samy přihlásit. Poté odborná porota hodnotila originalitu příběhu přihlášených e-shopů nebo jejich společenský přesah. Premiérové ocenění získal e-shop Le Premier.
Vítězové jednotlivých kategorií soutěže ShopRoku 2013: