VIP nákupy pro stálé zákazníky
Myslbek je nákupní zónou v historickém a zároveň komerčním srdci Prahy – v prestižní a slavnými módními značkami vyhledávané ulici Na Příkopě. Světové značky tu tradičně představují kolekce, které u nás nejdou jinde k dostání. Zástupci nákupní galerie ale vědí, že nelze usínat na vavřínech, protože konkurence nikdy nespí. To se týká péče o spokojenost nejenom nájemníků galerie, ale samozřejmě také zákazníků.
Málokteré nákupní centrum totiž se svými zákazníky pracuje přímo na osobní bázi. A tím nemyslíme reklamu v rádiu či inzerci v tisku. Jde o to, být s nimi v úzkém osobním kontaktu a zvát je na vybrané akce. V Nákupní galerii Myslbek je tou největší z nich tzv. VIP shopping, velký nákupní večírek, který galerie pořádá každé jaro a podzim. Galerie se uzavře pro náhodné kolemjdoucí, dovnitř mohou jenom stálí zákazníci, kteří obdrželi pozvánku. Čeká je zde zábava (každá akce má své téma a podle toho je sestavován program), stylová hudba, občerstvení zdarma, ale zejména zajímavé slevové akce a překvapení, které pro ně připravily jednotlivé obchody. A třeba i bohatá tombola. Kdy jste naposledy vyhráli na večírku automobil či cestu kolem světa?
VIP nakupování
VIP shopping pořádá galerie již několik let a nápad uspořádat akci takového druhu vznikl právě proto, že se galerie zaměřuje na péči o stálé zákazníky. Chtěli jsme svým „věrným“ dopřát něco víc než jen hektické nakupování: Aby se alespoň jeden večer mohli cítit jako VIP se vším všudy. Akce se koná ve večerních hodinách a vstup je pouze pro zvané. Mohou si dát něco dobrého k jídlu a pití, podívat se na módní přehlídku nebo jiný připravený program a pak v klidu i pohodě nakoupit v obchodech se zajímavými slevami. Navíc pak mohou domů odjet ve zbrusu novém autě anebo vyhrát jinou hodnotnou cenu. „Tento koncept akce si naši zákazníci velice pochvalují. Proto bude VIP shopping i v budoucnu patřit mezi naše stálé akce, které se snažíme neustále rozvíjet.“ Říká Radka Kuchařová, marketingová manažerka Nákupní galerie Myslbek.
Začátky samozřejmě nebyly jednoduché, bylo nutné vše zkoordinovat a zejména přesvědčit všechny nájemce, aby se zúčastnili něčeho nového a také něco nabídli. Za několik uplynulých ročníků jsme nasbírali spousty zkušeností a díky tomu je koordinace této akce výrazně snazší než na tu dobu se již poučili, jaká nabídka je vhodná právě pro jejich obchod, aby i pro ně měla akce co největší přínos. Koneckonců vysoká návštěvnost a oblíbenost VIP shoppingu zvedá obchodníkům zisky několikanásobně v porovnání s běžným dnem. Celý podnik nám také pomáhá rozšiřovat naše databáze, které využíváme právě k pořádání specifických věrnostních akcí.
Péče o stálé zákazníky je součástí naší dlouhodobé strategie. Kromě VIP shoppingu nabízíme svým zákazníkům také např. předvánoční „Balení dárků zdarma“, které vždy probíhá měsíc před Vánocemi. Všechny zakoupené dárky v Nákupní galerii Myslbek si u nás leze nechat zdarma zabalit. Tato akce již také probíhá řadu let a zákazníci často své vánoční nákupy z tohoto důvodu zařizují právě u nás. Další oblíbenou servisní akcí jsou na jaře a na podzim pořádané Dny se stylistou, díky nimž si mohou zákazníci dopřát konzultaci módní odbornice zdarma.
Zdroj: Strategie, 10/2011 (20. 10. 2011)