Velké slevy na Černý pátek nabídnou i české e-shopy
Například Alza.cz letos nabídne slevy až 80 procent na zboží v celkové hodnotě 12 milionů korun. Firma spustila slevovou akci na Černý pátek již loni. „V loňském roce zájem o akci Black Friday XXL předčil všechna naše očekávání a dokonce na několik minut přehltil naše webové servery. Zaznamenali jsme i náš interní prodejní rekord, kdy bylo 200 kusů akčních notebooků prodáno během jedné minuty,“ řekl Oldřich Kurz z Alza.cz.
Alza proto navýšila kapacitu webových serverů. Systém tak dokáže obsloužit desítky tisíc nakupujících souběžně. Letos e-shop nabídne v rámci akce 14 000 kusů zboží v celkové hodnotě 11,8 milionu korun. Průměrná sleva u všech nabízených produktů je 30 procent, třetina nabízeného zboží bude prodána se slevou vyšší než 50 procent, slibuje obchod.
Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz nabídne až 40procentní slevy. „Akční ceny nabídneme na mobily, tablety, notebooky, fotoaparáty, navigace i na vybraný software. Slevy se budou pohybovat obvykle mezi deseti a 40 procenty. Do nabídky jsme zařadili také počítačové příslušenství,“ uvedl marketingový ředitel CZC.cz Kamil Demuth.
Na Černý pátek nabídne slevy i Apple Store. Prodejní ceny jsou omezeny skladovými zásobami, uvádí na svých internetových stránkách obchod. Akční ceny budou trvat 24 hodin, loni se v obchodě pohybovaly v řádech stovek korun.
Letošní předvánoční prodejní sezónu podle prodejců odstartovala devizová intervence 7. listopadu. „I když letošní vánoční nákupy již před časem odstartovala intervence ČNB, vrchol vánoční sezóny nastane v druhém prosincovém týdnu. Prodejně nejsilnějším dnem je pak druhé pondělí v měsíci. Letos je to 9. prosince,“ dodal ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.
Black Friday v tradiční podobě je v USA v kamenných obchodech spojen se zábavou a nákupním šílenstvím, kdy v určitou hodinu jsou zákazníci vpuštěni do obchodu a soutěží mezi sebou o to, kdo rychleji doběhne k nabízenému zboží v akci, jehož počet je limitován. Black Friday je vždy v pátek po Dni díkuvzdání. V USA obchody na tento den otevírají velmi brzo, v posledních letech v rámci konkurenčního boje některé obchody zahajují prodeje již ve čtyři hodiny ráno. Historie této akce včetně pojmenování sahá před rok 1961 do Philadelphie.