Světový den vegetariánů oslaví Albert se značkou Albert Veggie
Světový den vegetariánství, který již desítky let připadá na 1. října, má za cíl šířit povědomí o vegetariánském způsobu stravování a jeho výhodách. Také obchodní řetězec Albert reaguje na tento životní styl a nabízí svým zákazníkům speciální bezmasé produkty pod vlastní značkou Albert Veggie. Navíc nejen vegetariánům, ale i těm, kteří si rádi dopřejí den bez masa, přináší tento řetězec inspiraci v podobě nevšedních bezmasých receptů.
Za vznikem Světového dne vegetariánů stojí Severoamerická vegetariánská společnost, a to už od roku 1977. V současné době se podle provedených výzkumů k tomuto životnímu stylu celosvětově hlásí přibližně jedna miliarda obyvatel*. V České republice se postojem Čechů k vegetariánství zabývala již v minulosti například agentura STEM/MARK prostřednictvím kvantitativního průzkumu**. Z tohoto provedeného výzkumu vyplynulo, že přestože si většina dotázaných jen stěží dokáže představit život bez masa, k vegetariánství se staví pozitivně.
Vegetariánská strava je založena především na konzumaci produktů rostlinného původu a omezením vybraných živočišných produktů, zejména masa a ryb. Podobnou životní filozofií ovšem s přísnějšími pravidly je veganství, které se zříká nejen konzumace masa, ale i vajec a mléčných výrobků. Podle odborníků ale může vést tento způsob stravování k prevenci i léčbě proti některým druhům onemocnění.
Obchodní řetězec Albert reaguje na tuto zvyšující se poptávku po bezmasých produktech, a proto svým zákazníkům nabízí než deset druhů nevšedních zeleninových pomazánek v bio kvalitě pod vlastní značkou Albert Veggie.
„V produktové řadě vlastní značky Albert Veggie najdou naši zákazníci produkty nejen pro vegetariány a vegany, ale pro všechny, kteří si čas od času dopřejí bezmasý den. Sortiment Albert Veggie zahrnuje pomazánky neobvyklých chuťových kombinací zeleniny, ovoce, luštěnin, bylinek a koření. Zákazníci mohou vyzkoušet například pomazánku s čočkou a mrkví, cizrnou a mangem či ananasem a kari,“ říká Dagmar Krausová, tisková mluvčí obchodního řetězce Albert.
*Zdroj: biofach: http://www.bio-info.cz/zpravy/veganu-a-vegetarianu-pribyva
**Zdroj: STEM/MARK: http://www.vegetarian.cz/ostatni/stenmark%20o%20veget.html