Růst Prazdroje táhne úspěšná podpora hospod a rostoucí obliba ležáků, nealkoholických piv a ciderů
Plzeňský Prazdroj má za sebou další velmi úspěšný rok. Na domácím trhu prodal bezmála 7 milionů hektolitrů piva a předčil tak výsledek z předchozího roku. Prazdroji se daří zejména díky zaměření na prémiové značky. K nejúspěšnějším produktům patří jeho ležáky v čele s prémiovým Pilsner Urquell, jehož prodeje se zvýšily o 7,6 procenta.
Plzeňskému Prazdroji se loni (1.1. – 31.12.2017) dařilo v obou obchodních kanálech. V porovnání s konkurencí, zaznamenal mnohem mírnější pokles prodejů čepovaného piva v ČR a to o 3 procenta při růstu výtoče prémiových značek. Prodeje v obchodech vzrostly o 2,3 procenta.
Loňský rok byl v Plzeňském Prazdroji více než kdy jindy ve znamení péče o rozvoj jedinečné české pivní kultury. Prazdroj intenzivně podporoval hospodské v souvislosti s dopady legislativních změn, kterým tento segment čelí. Hostinským Prazdroj zajišťuje nejen proškolování personálu, ale pomáhá jim i poradenstvím v oblasti práva, ekonomiky a marketingu. Spolupracuje s nimi na budování pro hosty příjemných interiérů a předzahrádek, které zejména v chladnějším období pomáhají zmírnit dopady zákazu kouření. Vynaložené úsilí se pivovaru vrací v podobě posílení spolupráce s provozovateli hospod.
,,Výraznou pozornost jsme i loni věnovali podpoře konceptových a tankových hospod. Ty nabízejí pivo v nejvyšší kvalitě, které chutná jako v pivovaru. Samozřejmostí je i kvalitní gastronomie a atraktivní prostředí. To vše pomáhá hostům nabídnout jedinečný zážitek z dobře načepovaného piva, díky kterému se chtějí vracet. Loni jsme otevřeli již 850. tankovnu, prodej tankového piva vzrostl o 2 procenta,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
K loňskému nárůstu celkového tuzemského prodeje přispěl kromě výrazného růstu značky Pilsner Urquell silně také Radegast. Jeho prodeje vzrostly o 3,75 procenta a to jak díky rostoucí oblibě ležáků, tak díky úspěchu novinky Radegast Rázná 10.
Velmi úspěšné pak byly loni také cidery Kingswood a Frisco, jejich prodeje se zvedly v meziročním srovnání skoro o pětinu (18,1 procenta). Prazdroji se tak úspěšně podařilo znovu uvedení Frisca na trh v podobě cideru.
„Cidery jsou tak nadále jednou z nejrychleji rostoucích kategorií nápojů,“ říká Tomáš Mráz.
Na oblibě i nadále rostou také kvalitní nealkoholická piva. Značka Birell zaznamenala meziroční růst prodejů o 15 procent, tažený zejména zájmem o ochucené varianty. Ke stávajícím čtyřem variantám ovocných Birellů proto Prazdroj v loňském roce přidal i zcela novou řadu Birell Botanicals, která si od počátku vede velmi úspěšně. Oblíbený u konzumentů je i Birell zelený ječmen. S postupnou změnou životního stylu spotřebitelů roste prodej Birellu v průběhu celého roku, tj. mimo jeho hlavní letní sezonu.
I v letošním roce bude pro Prazdroj klíčová oblast podpory prémiových značek a unikátní české pivní kultury.
„Abychom byli i nadále úspěšní, budeme nadále klást důraz na zvyšování kvality hospod a restaurací a to ve všech oblastech. Od vybavení interiéru, přes nabídku produktů, profesionalitu personálu až to hlavní, tedy zajištění prvotřídní kvality čepovaných piv,“ říká Grant Liversage, generální ředitel Plzeňského Prazdroje a dodává: „Kvalitní čepované pivo má unikátní postavení v české kultuře, je naším úkolem tuto tradici uchovat.“
Zdroj a foto: Plzeňský Prazdroj