Počet prodejen potravinářských řetězců v České republice se v loňském roce navýšil o 21 prodejen
Podle výsledků aktuální studie Supermarket, Diskont & Hypermarket, kterou každoročně vydává společnost GfK Czech, působilo na českém trhu ke konci loňského roku 740 prodejen potravinářských supermarketových řetězců, 659 prodejen potravinářských diskontů a 317 hypermarketových prodejen.
Studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket uvádí, že v České republice působily na konci roku 2016 čtyři společnosti se supermarketovými řetězci, které dohromady provozovaly 740 prodejen s celkovou prodejní plochou 507 tis. m2.
„Trh supermarketů v ČR se koncentruje do vlastnictví tří mezinárodních společností (Ahold, REWE a Tesco Stores), navíc zde významně působí domácí družstevní síť COOP. V průběhu roku 2016 se v České republice zvýšil počet supermarketů o 11 prodejen a celková prodejní plocha supermarketů se navýšila o cca 6 tis. m2. Nejvíce supermarketových prodejen se nachází v Praze (154), nejmenší zastoupení mají naopak v Karlovarském kraji (14),“ říká Pavel Cabal, Senior Project Manager z GfK.
V České republice působily na konci roku 2016 čtyři diskontní řetězce (COOP Diskont, Lidl, Norma, Penny Market), které dohromady provozovaly 659 prodejen s celkovou prodejní plochou 497 tis. m2. Mezi lety 2015 a 2016 stoupl počet diskontních prodejen v České republice o 7 jednotek a celková prodejní plocha diskontních prodejen se rozrostla o cca 10 tis. m2. Největší celkovou rozlohu mají prodejny řetězce Lidl, prodejny řetězce Penny Market jsou v těsném závěsu. Podle studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket se nejvíce diskontních prodejen nachází ve Středočeském kraji (91), nejmenší zastoupení mají naopak ve Zlínském kraji (27).
Podle výsledků studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket na konci roku 2016 na českém trhu operovaly 4 hypermarketové řetězce (Albert hypermarket, Globus, Kaufland, Tesco hypermarket), které provozovaly celkem 317 prodejen s celkovou prodejní plochou 1 369 tis. m2. V průběhu roku 2016 se počet hypermarketových prodejen navýšil o 3 jednotky (díky expanzi řetězce Kaufland) a celková prodejní plocha hypermarketových prodejen se rozrostla o cca 9 tis. m2. Nejvíce hypermarketů je umístěno v Moravskoslezském kraji (45), naopak nejméně hypermarketů má Liberecký kraj (12).
O studii
GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket je volně prodejná studie, která každoročně poskytuje komplexní analýzu vývoje nákupních zvyklostí českých domácností při nákupu rychloobrátkového spotřebního zboží. Studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket sleduje trendy ve vývoji motivačních faktorů, v preferencích formátů a řetězců, ve znalosti řetězců a v jejich spotřebitelském hodnocení.
Zdroj: GfK Czech
Foto: Lidl, Penny Market, Tesco