Ohled na životní prostředí i v podpoře prodeje
VKF Renzel má za sebou již 35 let úspěšného působení v oblasti podpory prodeje. Když v roce 1985 Heinz Renzel v německém Bocholt-Sporku zakládal firmu na „podporu prodeje“, netušil, že se z ní během tak krátké doby stane významný nadnárodní koncern. Svým mottem: „Je potřeba dělat to, co trh vyžaduje, ne to, co je obvyklé,“ se řídí dodnes a tento výrok sedí i na současnou neustále diskutovanou problematiku ohledu na životní prostředí.
Diskuse o udržitelnosti přinášejí nejistotu, ale také změnu vnímání a pohledu na věc. Protože společnost VKF Renzel také zpracovává plasty, zabývala se přirozeně myšlenkami, jak na situaci zareagovat a má již dlouhou dobu řešení. Zabývá se alternativními materiály a má ve stálé nabídce výrobky z biologicky odbouratelných plastů. Co všechno pro udržitelný rozvoj dělá, se dočtete dále.
Všeobecné polemiky posledních let o tématu „plasty“ znejistěly řadu odběratelů POS prostředků a ptají se po alternativních materiálech. VKF Renzel na tuto poptávku samozřejmě reagoval, ale nejprve je nutné si říci, že většina jejich výrobků má dlouhodobé využití, které je zajištěno garancí UV-stability a funkčnosti. To firma dlouhodobě deklaruje. Zcela opustit využití klasických plastů je těžko představitelné. Nicméně alternativy hledá již řadu let. Například již na veletrhu EuroShop 2011 jako úplně první výrobce prezentoval cenovkové lišty z bioplastu PLA. V Rakousku již 6 let prodává alternativní produkty z ekologických plastů pod značkou „Bio-Logic“. I když byla zatím poptávka minimální, zůstali tomuto tématu věrní a dále jej rozvíjí.
Aby svým klientům poskytli lepší představu o všech možnostech v tomto směru, začali v katalogu svých výrobků i na svých webových stránkách používat označení Renzel Nature pro produkty, které šetří životní prostředí. Výrobky s tímto označením se z velké části skládají z přírodních, obnovitelných surovin. Neobnovitelné materiály jsou těmito surovinami nahrazeny. Kromě klasických materiálů, jako je dřevo nebo papír, hledá VKF Renzel stále nové a nové materiály. I katalog platný pro roky 2020 / 2021 je vytištěn na papíře, který má certifikát FSC. Také tímto krokem chce společnost přispět k ochraně životního prostředí stejně jako dalšími vnitropodnikovými opatřeními, jakými jsou například použití LED technologií k osvětlení výrobních hal, uzavřený oběh surovin nebo využití vlastní elektrické energie z fotovoltaických zařízení.
Celé znění článku najdete ZDE.
Tento článek jsme přinesli ve spolupráci s partnerem našeho portálu, odborným časopisem Brands&Stories, který se zaměřuje na značky, koncepty kamenných obchodů a marketing at-retail.
Zdroj a foto: Brands&Stories