Co očekávají klienti nejčastěji od POS řešení?

Celková komunikace se zákazníky v místech prodeje se vyvíjí podle očekávání nakupujících. Tuto skutečnost si obchodníci velmi dobře uvědomují, a proto promítají vědomosti o svých zákaznících do konkrétních požadavků na samotné POP vystavení.

A stejně jako se dle sezóny a trendů mění na ramínkách střihy a barvy oblečení, dá se pozorovat určitý vývoj i v komunikaci v obchodech. Jaké jsou tedy aktuální požadavky, které agentury od svých klientů při zadávání nových realizací slyší?

„Obecně můžeme mluvit o tom, že zákazníky je třeba v místě prodeje již také aktivně bavit. Nabídnout jim určitý zážitek a nezůstávat pouze u informace o novém zboží. Nestačí pouze nabídnout funkční řešení, což se už nyní počítá automaticky, ale musíme zaujmout a překvapit originalitou, interaktivitou, hrou,“ říká Marek Končitík, obchodní ředitel fullservisové POP komunikační agentury Dago, s.r.o. „Pokud například lákáme na soutěž, kde je hlavní výhrou pobyt na horské chatě, přímo v obchodě představíme špičkový 3D model zmíněné chaty. A pokud chceme nakupujícím představit čokoládovou tyčinku s kokosem, dobře je oslovíme například pomocí makety kokosové palmy v nadživotní velikosti.“

Marek Končitík dále uvádí, že klienti se v současnosti nespokojí jen se standardem a běžným, i když kvalitním zpracováním. Požadují navíc originální grafické i designové trendy řešení, které upoutá. Ale jen u dobré grafiky, designu a kvalitních materiálů požadavky nekončí, neboť stále větší důraz se klade na technické parametry POP médií, případně na dálkovou správu obsahu, okamžitou zpětnou vazbu od nakupujících a kvalitní a relevantní vyhodnocování.

„Výše uvedené znaky vystavení se stávají již zcela běžnými prvky, s nimiž nyní při naší práci operujeme. Je ovšem nutné podotknout, že všichni klienti, bez ohledu na to, zda je součástí návrhu 3D tisk, LED obrazovka nebo kvalitní několikametrová realizace, požadují jednu společnou věc, a tou je funkčnost a účinnost. Klienti si chtějí být jisti, že ať už má projekt jakoukoli podobu, přinese kýžené výsledky. A pouhé ujištění nestačí, vše musí být již ve fázích návrhu podloženo a argumentováno,“ objasňuje Končitík.

Tato skutečnost podle agentur zvyšuje požadavky na odbornost jejich týmů, které za návrhy a následnými realizacemi stojí. Ještě v nedaleké minulosti stál za návrhem jedinec, nyní se ale stále častěji hovoří o celých týmech odborníků složených z designérů, grafiků, projektantů a technologů, IT specialistů a projektových manažerů.

„Odměnou pro naši agenturu jsou široké možnosti realizací, které se před námi otevírají. Stále nové, i když náročné výzvy, technologie, s nimi můžeme pracovat, metriky, jimiž můžeme měřit zásah,“ doplňuje.

 

Zdroj a foto: DAGO

 

Hlavní partner

Partneři

Alianční partneři

Podpořte prosím

 
Bankovní účet
2 801 779 543/2010