Nestlé a Dago vylepšují v Electroworldu prezentaci kapslové kávy
Prodejce elektrospotřebičů Electroworld spouští v prodejnách redesign kategorie kapslové kávy. Aktuálně se testuje na dvou prodejnách, do konce roku jich bude dalších pět, v příštím roce zbývající. Projekt koordinuje společnost Dago se záštitou Nescafé Dolce Gusto od Nestlé.
Cílem projektu je lepší přehlednost kategorie a její pozitivnější vnímání. „V konkurenci jiných druhů přípravy kávy je pro nás důležité, aby zákazník vnímal kapslovou kávu minimálně jako kvalitativně rovnocennou. Zároveň chceme, aby se orientoval ve značkách přístrojů a kapslí,“ říká Michaela Gilarová, Channel development specialist Nescafé Dolce Gusto. V Dago vnímali potenciál kategorie a otevřeli jednání s jednotlivými partnery. „Dle dřívějších projektů víme, že je zde potenciál ke zvýšení prodejů až o desítky procent. Nejnáročnější je koordinace, vyjednání podmínek se všemi aktéry trvalo jeden rok,“ popisuje Marek Končitík, obchodní ředitel Dago. Aktuálně probíhá testování v prodejnách v Čestlicích a Nových Butovicích. Po vyhodnocení bude změna provedena v dalších pěti prodejnách Electroworld a v dalším roce v těch zbývajících.
Trendem v retailové kávě je příklon k prémiovosti, kdy si lidé chtějí doma dopřát kávu jako v dobré kavárně. V upraveném oddíle v Electroworldu se to promítá do bílého vzhledu polic a sjednocených prosvětlených vizuálů s motivem kávových zrn. Ke vstupu do uličky motivuje regálové čelo určené pro akční nabídky, kde mohou jednotlivé značky nabízet ochutnávku kávy před samotným nákupem. V centru regálu je zvýrazněný stojan, takzvaný focal point s aktuálně doporučenými produkty v podobě novinek nebo akčních nabídek. Motivuje kupující k přistoupení k regálu a nabízí aktuálně to nejlepší z nabídky, čímž usnadňuje orientaci v produktech.
„Méně je více, šíře nabídky je proto o něco menší než před realizací. Prostor každé značky je jasně označen a obsahuje kávovary i příslušné kapsle, což zabraňuje omylům při nákupu. Díky všem těmto změnám se zákazník cítí více komfortně, což pozitivně ovlivňuje nákupní zážitek i prodeje,“ doplňuje Marek Končitík.
Zdroj a foto: DAGO