Po Milánu a Londýně mění svůj interiér i pražský Kartell
Flag store Kartell v Revoluční ulici v Praze jako jeden z prvních na světě realizoval nový koncept interiéru podle návrhu milánského studia Laviani. Představila jej mateřská firma na letošním ročníku Salone del Mobile.
Showroom v Praze funguje již přes 10 let a nabízí nejširší nabídku produktů značky Kartell v Česku, včetně posledních novinek. Nový design interiéru se více přibližuje každodennímu životu, počítá s originálními, barevnými tapetami. Všechny flag stores Kartellu mění barvu stěn z bílé na béžovou. Další novinkou je zakomponovaný petrolejový paraván a inovativní koncept prezentace svítidel na speciálních kostkách. Tři nové obrazy prezentují produktové novinky. Mezi nimi jsou světla Kabuki, židle Piuma, Venice a Catwalk či křesla Cara.
Zvláštní pozornost je věnovaná kolekci La DoubleJ, která zahrnuje kontejnery, prostírání, lehátko a křesla. Jde o klasický tvar, který získal zcela nový šmrnc díky vintage potahům. La DoubleJ je milánská módní značka se zaměřením na vintage potisky na oblečení a doplňky pro domácnost. Ve spojení s Kartellem nyní vytváří strhující kombinaci plastů se vzorem. V celé sedmdesátileté historii Kartellu se jedná o první uvedení produktů s vintage potisky.
„Kartell vnímám v kolekcích Konsepti jako „design glamour”. Také proto že vychází z principů módního byznysu. Dokáže být patetický, expresivní ale i ikonický a nadčasový. Zároveň pracuje s nesmírně invenčními technologiemi a materiály. Až opadne současné “skandinávské šílení”, uvědomíme si, jak výjimečný Kartell byl a je. Nový koncept obchodů byl toužebně očekáván. Je to vcelku rafinovaná změna, ale podle mne výrazně podpoří prezentaci celé kolekce,“ uvádí David Řezníček, zakladatel a majitel Konsepti.
Kartell postavil na principech inovace a moderní technologie Giulio Castelli v roce 1949. Od doplňků pro automobily, mezi nimi např. držáků na lyže, a laboratorního nádobí se výroba rozšířila na nábytek, světla a interiérové doplňky. Nový impuls přišel v roce 1998, kdy na pozici prezidenta nastoupil Claudio Luti. Ten byl po několik let obchodním partnerem Gianniho Versaceho a mnoho podnětů a prvků z módní branže následně přenesl do Kartellu. Z mezinárodního pohledu je Kartell vůbec nejúspěšnější italskou nábytkářskou firmou. Vyváží 75 % své produkce do 96 zemí světa. Svět Kartellu není minimalistický. Je naopak plný emocí, je glamour, je barevný, průhledný i třpytivý. Kartell dnes vyrábí také kabelky, boty, vůně i nádobí a vytváří kolem sebe poutavý lifestyle. Tradičně spolupracuje s nejprestižnějšími mezinárodními designéry, mezi nimiž figurují taková jména jako Philippe Starck, Patricia Urquiola nebo Fabio Novembre. I díky tomu značka vytváří skutečné a současné designové ikony.
Kartell věnuje velkou pozornost inovacím. Díky vývoji v použití plastů a experimentování s novými technologiemi neustále vylepšuje funkčnost i estetickou hodnotu svých produktů. Získávají tak zcela nové vlastnosti. Kartell přišel jako první na světě například se saténovou úpravou povrchu, průhledností, flexibilitou, odolností vůči atmosférickému působení či s překvapivými barvami. Materiály, se kterými Kartell pracuje, jsou nejen praktické a funkční, ale také smyslné a drahocenné a radikálně tak přeměňují vnímání plastového nábytku z pouhého funkčního objektu ve skutečně luxusní produkt. Know-how Kartellu spočívá v neustálém posouvání hranic vlastní inovace, což umožňuje designérům vyjádřit svou kreativitu pomocí nových technologií a materiálů a vytvořit tak skutečnou „průmyslovou revoluci“ v domácnostech.
V posledních 15 letech se Kartell zaměřil na vytvoření maloobchodní sítě prodejen, aby zvýšil viditelnost a rozpoznatelnost značky. Společnost má nyní 130 vlajkových obchodů (flag stores) a přes 2500 maloobchodních prodejen. Značku přivedla na český trh společnost Konsepti v roce 2006, kdy byla otevřena první kamenná prodejna v centru Prahy. V říjnu 2013 se Kartell Flag Store přestěhoval do prestižní lokality v Revoluční ulici a spustil také internetový obchod.
Zdroj a foto: Kartell