Mezinárodní program Superbrands vyhlásil nejlepší značky České republiky pro rok 2016
Program Superbrands, který je nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek, představil v rámci galavečera Superbrands Tribute Event nejúspěšnější obchodní značky pro rok 2016. Právo užívat pečeť kvality Superbrands si odneslo 54 firem, z nichž 37 získalo titul Consumer Superbrands a 17 titul Business Superbrands.
Již druhým rokem byla také v ČR vyhlášena kategorie SUPERSON – Superbrands Osobnost roku, letos v ní uspěla poprvé žena – fenomenální rychlobruslařka a reprezentantka v silniční cyklistice Martina Sáblíková.
Speciální cenu veřejnosti Superbrands Most Popular Brand získala značka NIVEA.
Ocenění Superbrands Honorary patří neziskové organizaci DOBRÝ ANDĚL.
Od roku 2014 získávají značky titul Superbrands jak v kategorii týkající se spotřebitelského segmentu, tak kategorii zaměřující se na tzv. B2B segment.
„Jelikož se značky do programu nehlásí, ale jsou vybírány na základě tříkolového nezávislého poměřování napříč několika desítkami kategorií, kdy je brán zřetel především na preference zákazníků a odborné poroty Brand Council, je pro jejich zástupce ocenění Superbrands často milým překvapením. O to více, že na úvodní pomyslné startovací čáře stojí až jeden milion v ČR registrovaných značek,“ říká Mgr. Roman Sovják, ředitel programu Superbrands pro Českou republiku.
Také kategorie SUPERSON – Superbrands Osobnost roku vybírá ty nejlepší z nejlepších na základě nominací odborné poroty Brand Council a celorepublikového průzkumu GfK mezi 3 000 respondenty. Nositelem tohoto titulu se může stát inspirující osoba s výjimečně úspěšnou kariérou, reprezentující Českou republiku po celém světě, zvyšující povědomí země jako značka a přitahující široké publikum – žijící umělec, herec, sportovec, vědec či podnikatel.
V loňském roce se SUPERSON staly hned dvě osobnosti – hokejista Jaromír Jágr a Prof. MUDr. Jan Pirk, DrSc., přednosta Kardiocentra a Kliniky kardiovaskulární chirurgie IKEM v Praze. V letošním roce si ocenění převzala žena, která si svými špičkovými sportovními výkony a svou povahou získala sympatie a obdiv celého světa – rychlobruslařka a reprezentantka v silniční cyklistice Martina Sáblíková.
Vedle výše uvedených ocenění byla letos udělena i cena veřejnosti Superbrands Most Popular Brand, kterou získala značka NIVEA. V rámci marketingového průzkumu GfK byla 1 500 respondentům z celé ČR položena otevřená otázka: „Přemýšlejte chvíli o svém každodenním životě, kterou jednu jedinou značku byste uvedl/a jako Vaši nejoblíbenější?“ Právě NIVEA padla na mysl největšímu počtu respondentů. Superbrands Honorary získala nezisková organizace DOBRÝ ANDĚL.
V rámci galavečera Superbrands Tribute Event byla pokřtěna ročenka Czech Superbrands 2016, která je důležitým a tradičním prvkem programu Superbrands a také účinným marketingovým nástrojem. Jsou v ní představeny příběhy některých oceněných značek a partnerů Superbrands, které poukazují na jejich historii, úspěchy, produkty či marketingové a CSR aktivity.
O programu Superbrands
Superbrands je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek.
Titul Superbrands je znakem speciálního postavení a uznáním speciální pozice značky na lokálním trhu. Pečeť Superbrands získávají značky s vynikající pověstí – zákazníci si s nimi spojují vyznamné hodnoty a mají k nim osobní vztah.
Od svého vzniku ve Velké Británii si projekt získal celosvětové uznání a dnes je cena Superbrands uznávána jako speciální ocenění, které na základě sjednocených kritérií a metod každoročně identifikuje nejlepší z nejlepších značek ve více než 90 státech na 5 kontinentech.
Více o programu Superbrands se dozvíte zde.
Czech Superbrands Tribute Event 2016 video:
Zdroj a foto: czechsuperbrands.com