MAKRO vyzývá české start-upy: Hledáme vycházející hvězdy retailu, nabízíme 3 miliony korun
Skupina METRO, jejíž součástí je i české MAKRO, a společnost Techstars vyhlásily třetí ročník celosvětového programu pro start-upy METRO Accelerator. Letos poprvé hledá mladé firmy, které se specializují na retail. Deset vybraných projektů získá investici v hodnotě až 120 000 euro (3,3 miliony korun) a podporu mentorů i expertů ze skupiny METRO.
„Druhý ročník soutěže byl velmi úspěšný. Přihlásily se stovky start-upů s velmi zajímavými koncepty. Pět procent přihlášených týmů bylo z České republiky,“ říká Guillaume Chêne, výkonný ředitel MAKRO ČR / METRO SR. „I letos podpoříme mladé talenty a protože chceme pomáhat našim zákazníkům, zaměřili jsme se na projekty digitalizace v oblasti retailu,“ dodává.
V loňském roce bylo vybráno 10 start-upů, které nabídly služby pro gastronomii a hotelnictví: například rezervační systém pro top restaurace, digitálního HR pomocníka pro malé restaurace nebo systém na hodnocení hotelů v reálném čase. U všech projektů se METRO snaží propojit start-upy se svými zákazníky.
Start-upy se mohou hlásit do 12. března 2017 prostřednictvím webových stránek , kde vyplní přihlášku v angličtině. Desítku vybraných projektů, která bude vyhlášena 12. září 2017, čeká od poloviny září tříměsíční program v Berlíně. Připravena pro ně bude jak investice ve výši až 120 000 euro, tak pomocná ruka mentorů z celého světa a obsáhlá síť kontaktů skupiny METRO. Program vrcholí v prosinci, kdy se projekty představí investorům, leaderům v oboru i široké veřejnosti. Start-upy získají jedinečnou příležitost rozšířit svou působnost po celém světě a zároveň si uchovat svou nezávislost.
Do soutěže se mohou hlásit všechny mladé firmy nezávisle na fázi fungování, zemi, právní formě či věku jednotlivých členů týmu. Podporu mohou získat jakékoli projekty, které se soustředí na digitalizaci v oblasti retailu a nemusí to být jen e-commerce. Může se jednat o cokoli od inovací zaměřených na rozšířenou realitu a zlepšení zážitků z nakupování, přes digitální řešení problémů s logistikou až po operační systém pro řetězce.
Společnosti ze skupiny METRO podpoří vítěznou desítku v oblasti marketingu, obchodní strategie, práva a komunikace. Světový lídr v programech na podporu start-upů, organizace Techstars, je pak připravena zapojit start-upy do svého rozvojového programu a poskytnout i mentory a investory ze start-upové scény.
Zdroj a foto: METRO/MAKRO Cash & Carry