Makro mění svůj název. Cash & Carry ČR nahradí vy & makro
Změnit koncept podnikání ho přinutila ekonomická krize,
která ubrala kupní sílu jeho tradičních klientů a Makro tak muselo přemýšlet,
jak zvýšit jejich nákupní apetit a získat nové zákazníky.
„Malé a
střední podnikání, na které se především orientujeme, je ve složitém
ekonomickém období zasaženo jako první. Museli jsme rychle reagovat na změnu
podmínek, a tak jsme rozjeli nové prodejní kanály,“ vysvětluje Axel Hluchy,
generální ředitel Makro Cash & Carry ČR.
V roce 2008 začalo
Makro oslovovat individuální zákazníky, tedy větší podnikatele, kteří sami
provozují více prodejen či hotelů a nabízí jim rozvoz zboží do jejich sídel dle
jejich individuálních požadavků.
Právě tento
koncept, ve kterém má nyní 5 700 klientů, podporuje sítí obchodních zástupců,
kteří jsou v dennodenním styku s podnikateli a snaží se plnit jejich různorodá
přání. „Vedle prodeje potravin nabízíme i vybavení kanceláře či profi
kuchyní, do kterých dodáváme vybavení,“ popisuje individuální přístup Jan
Žák, ředitel nákupu společnosti.
Další kanál, který
firma rozvíjí, je internet, který právě těmto individuálním zákazníkům nabízí
on-line objednávku několika desítek tisíc položek. „Do budoucna bychom
chtěli on-line prodej rozšířit na všechny naše zákazníky, kterých máme nyní v
Česku přes 900 tisíc,“ říká Hluchy. Poznamenává však, že vybudovat
takovýto systém, v němž si zákazník objedná zboží odkudkoliv kamkoliv, bude
trvat několik let.