Lidl plánuje e-shop i u nás
Obchodní řetězec Lidl je druhým velkým řetězcem u nás, po TESCO, který bude mít svůj e-shop. E-shop s potravinami nabízejí také menší hráči, jako je Rohlik.cz, Kolonial.cz nebo Z-market.cz.
Řetězec Lidl má svůj e-shop zprovoznit v příštím roce na jaře. Ještě před tímto termínem rozjede Lidl e-Commerce International také automatizovaný provoz svého skladu, který bude zásobovat nejen Česko i Slovensko, ale také část Německa a do budoucna i Polsko.
„Se startem plzeňského distribučního centra počítáme během podzimu letošního roku. Start internetového obchodu poté předpokládáme nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2017,“ říká tisková mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
„V tuto chvíli máme takzvaný náběhový měsíc, v průběhu výstavby a ladění technologií dodáváme konektivitu 2× 50 Mbit/s. Za plného provozu však bude navýšena na garantovaných 2× 100 Mbit/s, s možností upgradu rychlosti až na 2× 1 Gbps,“ popisuje technologické zázemí Martina Setunská ze společnosti Dial Telecomu, která pro Lidl řeší konektivitu.
Lidl provozuje v současnosti již sedmým rokem e-shop v sousedním Německu, letos se e-shop otevřel i v Belgii, ve které Lidl prodává vše, kromě čerstvého jídla.
Podle serveru RetailDetail nabízí tento e-shop kolem 350 položek včetně oblečení nebo surovin na vaření. Ty jsou k dispozici i v obchodech, ale jen v rámci omezených akcí. Za rozvoz do dvou dnů chce Lidl v Belgii 2,99 eur a rozvážku řeší z distribučních center v německém Speyeru a Kremmenu.
Lidl ale není jediná značka, která se chce vrhnout do prodeje po internetu. Zatímco loni se na web pustily módní firmy, poslední dobou už se online učí prodávat třeba i Hornbach a očekává se i rozjezd e-shopu nábytkářského kolosu IKEA.
Zdroj: lupa.cz, Lidl
Foto: Lidl