Komentovaný nákup v hypermarketu
In-store komunikace má za cíl přimět zákazníky, aby se rádi vraceli. Na vlastní kůži se o tom přesvědčila redaktorka České televize, kterou prodejnou v Letňanech provedli Daniel Jesenský, Managing partner společnosti DAGO a Miroslav Černý, Marketing Manager Tesca.
Tento komentovaný nákup byl uveden jako součást pořadu Fokus Václava Moravce z 8. března 2016.
Procházka obchodem začíná u ovoce a zeleniny, kde nakupuje prakticky každý zákazník, a proto je tato sekce v obchodech umístěna na začátku. Nejimpulzivněji se pak zákazníci rozhodují u pultu s lahůdkami. Z tohoto důvodu musí být prezentace na tomto místě dokonalá. Důležité jsou kromě zraku i další smysly, například vůně pečiva může u hladového zákazníka odstartovat větší a neplánované nákupy. Prezentace je vždy zásadní vzhledem k tomu, že 87 % nákupních rozhodnutí se odehrává až v obchodě – tedy v místě prodeje.
V prodejně nejen malé návštěvníky zaujala plyšová hlava krávy Milka, která láká příznivce sladké pochoutky ke koupi tímto originálním endcapem od společnosti DAGO. Originální a poutavé zpracování POP materiálů je tedy zásadní. Při vytržení z rutiny zažije zákazník něco nového a produkt si zapamatuje. Každý retailer by tedy měl mít na paměti, že cílem není prodat jednou, ale vybudovat se zákazníkem vztah, aby měl důvod se na stejné prodejní místo vracet.
Celý díl pořadu Fokus Václava Moravce (120 min) s názvem Společnost konzumu naleznete zde .
Zdroj: DAGO