Jaké množství nakupujících chodí před svým online nákupem do kamenných obchodů?
V USA více než polovina spotřebitelů (56%) navštíví před svým nákupem na internetu kamenné prodejny. Při tom zdůrazňuje myšlenku, že použití retailového omnichannelu je v moderním pojetí retailu velmi důležitým prvkem.
Následující informace vycházejí z výzkumné studie Retail Dive’s Consumer Survey od společnosti iQmetrix. Tato šestidílná studie zkoumá psychologii chování amerického spotřebitele. Tento výzkum, podle Sandy Skrovanové, autorky článku na retailovém serveru retaildive.com, ukazuje detailní pohled na vnímání kamenných obchodů v době on-linového nakupování.
Zákaznická nákupní cesta v USA stále více bilancuje mezi fyzickým a digitálním světem. A zatímco spotřebitelé přeskakují mezi obchody, desktopy a mobilními zařízeními, retaileři pracují na vytváření bezproblémových omnichannelových nákupních zážitků, které nejlépe postihnou tento měnící se styl nákupního chování.
V první části studie Retail Dive´s Consumer Survey výzkumníci zjistili, že schopnost smyslově vnímat výrobky patří k nejdůležitějšímu důvodu, proč se spotřebitelé rozhodli neopustit návštěvu kamenných obchodů. Ve čtvrté a v šesté části studie se zkoumají vazby mezi digitálními a fyzickými nákupními zvyklostmi. Celkově bylo osloveno 1 248 spotřebitelů, aby se zjistilo, jak často navštěvují kamenné prodejny před tím, než si objednají zboží on-line.
–
Rozhlédněte se v kamenné prodejně a pak nakupte on-line
Podle výsledků studie více než polovina respondentů si zboží alespoň částečně prohlédla nebo „si osahala“ v kamenném obchodě před tím, než si jej objednala on-line.
Z tohoto počtu spotřebitelů 21 % respondentů činí opakovaně a 10 % se takto chová vždy při svém každém on-line nákupu.
Z toho vyplývá retailový trend č.1:
Je třeba se zaměřit na prodejny a na nich poskytnout zákazníkům odpovídající nákupní zážitek.
Například prodejny mohou retaileři postupně měnit na výstavní místnosti, ve kterých si zákazníci budou moci výrobky vyzkoušet a otestovat si je – tedy lépe poznat výrobek před jeho on-line koupí. Tato nová koncepce se stala již běžnou praxí v nábytkářském průmyslu u výrobců a designerských studií, které se zaměřují na vybavení maloobchodních prodejen. S tím souvisí skutečnost, že stále více značek začíná otevírat své nové showroomy.
I když nakupující mají v dnešní době mnoho cest, jak si výrobky a služby koupit, mnozí si přejí „nekupovat si zajíce v pytli“.
S tím souvisí retailový trend č.2:
Existuje prostor pro zlepšení webových stránek značek a e-shopů, včetně způsobu zobrazení jednotlivých položek, popisů produktů, a dokonce v interakcí se zákaznickým servisem.
V budoucnu se bude více využívat 3D zobrazení a také virtuální realita, neboť tyto nové technologie mohou přitáhnout k výrobkům a službám více zákazníků, aniž by nakupující navštívili kamennou prodejnu.
–
Starší zákazníci jsou závislejší na kamenné prodejně
Návštěvy kamenných obchodů před on-line nákupem také korelují s věkem nakupujících. Čím starší zákazník je, tím je pravděpodobnější, že nejdříve navštíví prodejny a uvidí produkty.
Pro mladší zákazníky je naopak nákup výrobků on-line bez předchozí návštěvy kamenného obchodu pohodlnější a přirozenější.
Plných 70% spotřebitelů ve věku 65 let nejdříve navštíví, alespoň příležitostně, kamennou prodejnu, aby vidělo výrobky před nákupem na internetu, a 42% těchto nejstarších respondentů tvrdí, že to takto dělají vždy nebo často.
Naopak mladší zákazníci mají k výrobkům větší důvěru, aniž by je poprvé viděli zboží ve fyzické podobě v obchodě – více než polovina (56%) respondentů ve věkovém rozmezí 18-24 let nikdy nenavštíví před svým on-line nákupem kamennou prodejnu.
Retailový trend č.3:
Na webových stránkách a e-shopech komunikujte především s mladými a vyškolte prodejní personál především na komunikaci se staršími zákazníky.
–
Mladí muži cítí potřebu se s výrobkem fyzicky seznámit
Nakupující muži mají vyšší tendenci než ženy navštívit před svým on-line nákupem kamenné obchody: 60 % mužů oproti 52 % žen.
Jak studie ukazuje, tento fenomén vedou mladší muži: 59 % ve věku 18-34 let, oproti mladým ženám stejného věku (41 %). A co více, 28% těchto mladých mužů tvrdí, že navštěvují kamenné prodejny vždy nebo častěji před svým internetovým nákupem (ve srovnání s 20 % stejně mladých žen).
–
Při nákupu je interakce s výrobkem rozhodující
Skutečnost, že existuje stále tolik spotřebitelů, kteří se stále chtějí s výrobkem seznámit v kamenném obchodě před svým on-line nákupem, nutí retailery nabízet ve svých prodejnách anebo showroomech dokonalý servis a zákaznickou interakci se svými výrobky.
Maloobchodníci také v budoucnu budou více používat ve svých prodejnách vysoce dotykové informační displeje a především zkušené a znalé spolupracovníky schopné kvalitně řešit dotazy zákazníků. Dále budou retaileři uplatňovat nové a stále sofistikovanější technologie s cílem zlepšit své webové stránky a mobilní aplikace a předvést produkty takovým způsobem, že zákazníci budou své nákupy uskutečňovat pohodlně a snadněji, například při využití virtuální reality nebo využití 3D fotografií s možností 360 ° zoomu.
Zdroj: www.retaildive.com
Grafy: redakce
Foto: pixabay.com