In-store koncept prezentovaný na dealerské konferenci SONY SCSE
Významným mezníkem ve spolupráci SONY a GREP designu byla příprava prestižní dealerské konference v Bratislavě, kde se hotelová hala proměnila ve strhující výstavní prostor o rozloze 230 m2. Jednalo se o expozici na klíč – GREP design zajistil vše od návrhu přes výrobu a stavbu až k řešení nezbytných detailů jako jsou popisky či zabezpečení exponátů. Klíčovým úkolem však bylo navrhnout optimální vystavení prémiových produktů pro retail a SONY Centra ve střední a jižní Evropě. Vybrané části zde prezentovaného konceptu byly po skončení konference postupně realizovány v celém regionu. Konference SONY probíhá každoročně a je určená všem významným obchodníkům z celé střední a jižní Evropy. Jejím hlavním cílem je seznámit dealery s novými technologiemi a produkty a také s možnostmi jejich vystavení v obchodech.
Plocha interiéru haly hotelu byla promyšleně rozčleněna do několika zón, kterými bylo možné volně procházet a bez jakýchkoliv překážek si prohlédnout vystavené produkty. Marek Sabo k celkové ideji říká: „Chtěli jsme, aby expozice dýchala, působila uvolněně. Přáli jsme si dát lidem potřebné informace, ale taky je bavit, vtáhnout do víru dění, zapojit do velkého světa SONY.“ Největší úspěch sklidily tzv. SONY pokojíčky, kde naproti stěně s televizory BRAVIA překvapila pohodlná pohovka. Spojení nejnovější technologií s relaxací a kvalitním designem nábytku se osvědčilo. Návštěvníci nikam nespěchali a expozici si opravdu užili. Dalším velkým lákadlem expozice byl panel se dvěmi televizními obrazovkami – jednou běžnou a druhou tzv. ECO TV. Nad ně byly nainstalovány displeje, které ukazovaly spotřebu obrazovek v daný moment.
Agentura GREP design dodala pro účely expozice celý zabezpečovací systém, kterým dokázala maximálně nenápadně zajistit jak velké exponáty, tak i opravdové drobnosti, jako jsou například kompaktní fotoaparáty či doplňky k notebookům. Do Bratislavy byly dovezeny speciální bezpečnostní brány a jednotlivé produkty opatřeny signalizačními doplňky.
Při přípravě expozice dealerské konference SONY vznikla celá řada myšlenek, které jsou v různých obměnách realizovány dodnes. Například zmíněné Sony pokojíčky postupně vznikly na větší či menší ploše ve všech SONY Centrech nejen naší republiky ale také ve vybraných prodejnách sítí Electro World a Datart. Dosud poslední připravil GREP design pro bratislavskou prodejnu TPD.
Jiným příkladem mohou být tzv. touch&try zóny, umožňující si výrobek nejen prohlédnout, ale i vyzkoušet a které jsou dnes instalované v síti Datart či Elektro World (pro fotoaparáty SONY CyberShot), nebo prezentační stolky, tzv. playtably určené k vystavení většího množství i objemnějších produktů (kamery, fotoaparáty, walkmany a notebooky). Playtably, stejně jako prvky toutch&try zón, zajišťují nejen zabezpečení produktů proti odcizení, ale také jejich napájení. Playtably navíc obsahují prosvětlené kapsy, do kterých je možné vložit aktuální tiskové materiály či reklamní grafiku. Můžeme se s nimi setkat například v síti Electro World nebo v nově otevřeném showroomu brněnské pobočky Czech Computer. Sem GREP design dodat prezentační stolky také pro značky Samsung, Toshiba či Lenovo.
Marek Sabo k práci GREP design dodává: „Baví nás nové výzvy. Znovu a znovu hledáme a nalézáme prostředky, jak značkám zajistit vlastní životní prostor v nepřehledné džungli značek.“
Zdroj: Brands&Stories, 03/2011 (31. 5. 2011)