Ani HORECA by neměla zapomínat na inovace POP médií
Dnes opět přinášíme informace z průzkumu HORECA 2017, konkrétně příspěvek od Daniela Jesenského, prezidenta asociace POPAI CE a Martina Bočka z agentury Perfect Crowd.
I v POP komunikaci platí, že na zákazníky působí tzv. efekt novosti (novelty principle). Neobměňovaná média zevšední a nezaujmou, naopak nové prvky přitáhnou jejich pozornost. I proto se vyplatí sázet na inovace, a to i v restauracích, pivnicích či kavárnách.
Jak ukazuje průzkum HORECA 2017, kterou ve spolupráci s agenturou PerfectCrowd realizovala asociace POPAI CE, inovativní POP média dokáží získat zájem a zvyšovat loajalitu nových zákazníků. Inovativnost a neotřelost pomáhá utvářet spolu s jednoduchým, čistým a funkčním designem se špetkou originality celkový dojem podniku.
Mnohé inovace umí do provozoven vnést přidanou hodnotu, například ve zlepšení zákaznického zážitku. V létě lidé ocení na zahrádkách se slunečníky rozprašovače vodní mlhy či držáky na kola, v zimě zase deky, polštářky na sezení a plynové ohřívače vzduchu. V míře inovativnosti lze však jít mnohem dál – v letních měsících se tak POP médiem může stát například i brandovaná plácačka na mouchy, lapadlo na hmyz či večerní vnitřní i venkovní osvětlení, v chladnějším období je možné pohrát si s podobou věšáků, stojanů na deštníky či s nástěnným krbem na biolíh.
Obr. 1 a 2 – Vizualizace možných inovací v podobě venkovní zahrádky či stojanu na kola,
foto: PepsiCo
Svůj přátelský a vstřícný přístup ukážou provozovny zřízením dětského či psího koutku. Pro děti je vhodné připravit herní prvky ve formě venkovního hřiště či vnitřního koutku s malou kuchyňkou,
polštáři a dalšími hračkami. Domácí mazlíčci se zase rádi osvěží čerstvou vodou.
Obr. 3 – Pro demonstraci vstřícného přístupu stačí i miska vody pro psa,
foto: HORECA 2017
Prostřednictvím POP médií lze také do provozoven dostat zábavní prvky, a to nejen pro děti, ale i pro dospělé, například v podobě brandovaných her, jako jsou karty, fotbálek nebo šipky, případně i různých soutěží. Vtipně lze pojmout ale také oblečení obsluhy.
POP komunikace se může inovativním způsobem propsat i do drobných detailů – do pivních podtácků, obalů na použité žvýkačky, mističek na chipsy, nebo dokonce párátek. Široké pole také nabízí servírování nápojů, kde lze uplatnit celé servírovací sety, chladící boxy či dekorace u míchaných drinků. V neposlední řadě je možné nabídku na stolech obohatit například o čerstvé bylinky na ochucení, třeba v brandovaných květináčích.
Obr. 4, 5, 6 a 7 – Inovaci je možné dostat i do pivních podtácků či do způsobu servírování nápojů,
foto: Pinterest, Vapiano
I u inovací platí, že je třeba nepodcenit jejich kvalitu, trvanlivost a funkčnost. K aplikaci by se mělo přistupovat v duchu přísloví, že „méně je více“, potenciál POP médií se zvyšuje, když „nekřičí“ a místo toho jsou do provozovny smysluplně integrována.
Každopádně je dnes důležitější víc než dřív neusnout na vavřínech, naslouchat potřebám zákazníků a inovace si aktivně volat na pomoc na cestě k jejich získávání i návratům.
Zdroj: Daniel Jesenský, POPAI CE, Martin Boček, Perfect Crowd
Foto: PepsiCo, HORECA 2017 a Pinterest, Vapiano