PŘEDSTAVUJEME: Filip Wawreczka, manažer soutěže P.O.P. STAR
Soutěž POP Star na portálu mistoprodeje.cz probíhá již od roku 2015. Avšak díky společnosti ppm factum a její ředitelce divize Retail Audit Michaele Klobáskové se soutěž na podzim roku 2022 oblékla do nového kabátu. Nyní má již za sebou první rok, kdy probíhá na profesionální úrovni, kde nechybí pravidelné osobní předávání diplomu vítězné společnosti za přítomnosti kreativní/komunikační agentury, ředitelky Retail Audit ppm factum a šéfredaktorky portálu mistoprodeje.cz. V dubnu letošního roku proběhlo také historicky první vyhlášení ročního vítěze soutěže POP Star, kterým se stala společnost STOCK se svým vystavením Božkov Republica.
Nepostradatelnými osobami soutěže jsou samotní členové hodnotící komise, kteří jsou odborníci z celého spektra marketingu a reklamy. Jejich zkušenosti a profesionální pohled nenechá nikoho na pochybách, že vítězné realizace opravdu zaujmou. V pozadí celé soutěže je však ještě jedna osoba, která všechny měsíční vystavení zpracovává a posílá k posouzení. Nikdo o ní nic moc neví, ale bez práce tohoto hlavního koordinátora by soutěž POP Star neměla svůj pravidelný řád. Touto osobou je Filip Wawreczka, Project manager ve společnosti ppm factum a administrativní koordinátor soutěže POP STAR.
Co je Filipe obsahem Vaší práce v soutěži POP Star?
Moje role v soutěži POP Star spočívá v přípravě podkladů, tzn. v měsíční kompletaci realizací, tvorbě dotazníku pro odbornou porotu a následné vyhodnocení a zveřejnění měsíčního vítěze.
Jak probíhá samotné hodnocení jednotlivých realizací?
Do soutěže mohou být přihlášeny pouze realizace umístěné reálně v obchodech a ty jsou následně posuzovány ve třech kritériích: kreativita řešení, celkové produkční provedení a v neposlední řadě potenciál vystavení upoutat pozornost v místě prodeje. Následně odborná porota ohodnotí každou oblast bodově (v rozmezí 1 – 10), realizace s nejvyšším počtem bodů vyhrává soutěž POP Star v daném měsíci.
Vzpomenete si na nějakou TOP realizaci, která Vám zůstala v hlavě a proč?
V rámci soutěže POP Star mi už „prošla pod rukama“ celá řada realizací, kdybych měl vypíchnout jednu, která se mi vybaví na prvním místě, tak je to realizace Radegast s „živými“ prvky vody a blesků s dominantním vyobrazením boha Radegasta.
Co byste doporučil klientům nebo zástupcům společností, které své realizace posílají do hodnocení?
Dle mých poznatků z hodnocení těch nejlepších realizací je dobré, aby provedení obsahovalo kreativní myšlenku, přítomnost promovaného výrobku v dostatečné míře a na jasně viditelné pozici. Důležitá je také konzistentní prezentace značky.
Pracujete ve společnosti ppm factum, co je náplní Vaší práce a jak jste se k této práci vlastně dostal?
Po studiích jsem hledal práci v oblasti zpracovávání dat a zaujala mne pozice client service analyst v ppm factum vhodná i pro absolventy. Moje práce v ppm factum je docela různorodá, dá se říct, že většina pracovní náplně je spojená s daty. Jelikož jsem v ppm factum už nějakou dobu, měl jsem možnost pracovat s daty rychloobrátkového zboží z různých úhlů pohledu a také na různých úrovních zpracování (tvorba datových modelů, transformace dat i jejich vizualizace). Flexibilita a otevřenost nadřízených novým myšlenkám a také platformám jsou pro mě pozitivní impulzy a motivují mne ke zdokonalování, kolektiv a nejbližší kolegové v týmu jsou důležitou součástí mé spokojenosti v práci.
Vím, že žijete v Českém Těšíně, jak se Vám daří skloubit osobní život s tím pracovním v Praze?
Na Těšínsku jsem se narodil a prožil dětství, potom mne škola a práce zavanuly do větších měst. Praha mi z profesního hlediska poskytla příležitosti, rodinné důvody mne přitáhly zase zpět. Mám to štěstí, že svou práci mohu vykonávat dálkově na home office. Do Prahy samozřejmě dojíždím na schůzky atd. I v tomto ohledu se doba trochu změnila a také schůzky se do určité míry přesunuly do online prostoru. Díky tomu se dá skloubit osobní život na vesnici u Českého Těšína s tím pracovním v Praze.
autorka rozhovoru: Jana Follprechtová