Češi při tvorbě webu vsází na čistý design a vyprávění příběhů
Moderní responzivní design, velké fotografie, přehledné uspořádání. To jsou typické šablony, po kterých Češi sahají při vytváření stránek nejčastěji. Vyplývá to z údajů společnosti Webnode, největšího českého poskytovatele webových stránek zdarma. Kromě moderního vzhledu Češi kladou stále větší důraz na kvalitní fotografie a poutavý příběh, a to především v případě e-shopů, jejichž počet stále roste a v České republice je jich již více než 40 000.
Češi už zjistili, že vytvořit vlastní web není s pomocí dostupných nástrojů nijak složité. Obzvlášť malí živnostníci, začínající podnikatelé nebo různí hobby nadšenci stále častěji volí online editory, které jim umožní vybírat z široké nabídky dále upravitelných šablon.
V žebříčku webových šablon, které patřily na Webnode mezi nejpoužívanější, se přesně odráží aktuální trendy v oblasti tvorby webu. Důraz se přesouvá k vizuální stránce, velkým úvodním fotografiím přes celou šíři stránky a vyprávění příběhu, který za produktem, službou nebo značkou stojí. Všechny oblíbené šablony jsou responzivní, pracují převážně se světlým pozadím a dobře čitelnými jednobarevnými fonty.
„Šablony, které patří mezi nejpopulárnější, reflektují požadavky na čistotu webu, přehlednost a možnost sdělit pomocí atraktivního obsahu příběh. Právě to naši zákazníci hledají, a hledají to i návštěvníci jejich stránek, kteří už se nechtějí probírat dlouhými odstavci textu a několika úrovněmi webu,“ dodává Slawomír Jakub Budziak, Chief Customer Officer ve Webnode.
Podobné požadavky mají zákazníci Webnode i u šablon pro e-shopy. Opět vítězí jednoduchost a přehlednost, poutavá úvodní fotografie v hlavičce stránky a možnost uspořádat produkty přehledně v mřížce nebo jako slider, prezentaci obrázků (tzv. carousel) s jednoduchým pohybem šipkami mezi zbožím. Menu je umístěné v pravém horním rohu a obsahuje jen ty nejpodstatnější odkazy, aby byla navigace snadná a rychlá.
„V době, kdy lidé konzumují především vizuální obsah, jsou pro e-shopy základem hlavně fotografie. Naše šablony je pomáhají prezentovat přehledně a jednoduše, aby zákazník měl všechny informace k dispozici doslova na jedno kliknutí či přejetí myší,“ doplňuje Budziak.
Webnode letos spustil novou generaci e-shopu 2.0, reflektující všechny aktuální trendy v tvorbě webu a oblasti user-experience. Stránky vytvořené na nové platformě umí návštěvníkům předat příběh značky i firemní filozofii a jejich administrativa je jednoduchá a přehledná i z mobilního zařízení.
Zdroj a foto: FYI Prague