BILLA testuje nový marketingový koncept
Maloobchodní řetězec BILLA testuje nový marketingový koncept prodejen zaměřený na komunikaci cen klíčového sortimentu. U zhruba sedmi stovek druhů zboží bude totiž BILLA na základě vlastního srovnávání nasazovat ceny tak, aby byly nižší než u konkurence. Vybrané produkty se speciální cenou budou v prodejně také výrazně označeny. Aktuálně běží nový koncept v šesti pilotních filiálkách. Nově otevřená rekonstruovaná prodejna v Říčanech u Prahy je vlajkovou lodí, dále jsou zapojeny filiálky v Ledči, Uherském hradišti, Mikulově, Přerově a Kutné Hoře.
„Do pilotního projektu jsme vybrali obchodně úspěšné prodejny. V současné době testujeme, jak se nový koncept projeví na jejich tržbách,“ říká Jaroslaw Szczypka, generální ředitel společnosti BILLA. „Pro komunikaci jsme nakoupili prostory v outdooru, tisku, prostorách čekáren nebo třeba na poštách,“ s tím, že klíčovým sdělením je upozornění na slevy klíčových položek sortimentu.
Nový koncept vychází z průzkumů nákupního chování, podle kterých řada lidí nakupuje podle akčních letáků a cenových nabídek a není loajální k žádné značce ani k žádnému konkrétnímu supermarketu. Kampaň však není postavená na srovnávací reklamě a má pouze informativní charakter. Nový koncept čeká několikaměsíční zkušební provoz. Po vyhodnocení se bude v dalších krocích se rozhodovat o jeho případném celoplošném rozšíření.
Celkem je nyní v České republice v portfoliu společnosti BILLA 203 prodejen. BILLA v nich zaměstnává více než 6 200 pracovníků.