Amazon Marketplace umožňuje českým firmám prodávat a růst napříč Evropou
Internetový prodejce Amazon poskytuje českým malým a středním podnikům možnost nabízet produkty prostřednictvím Amazon Marketplace. Nabízí jim i podporu při oslovování zákazníků v zahraničí. České firmy mohou využít sadu nástrojů, která jim usnadní prodej zboží v zahraničí.
České firmy jakékoliv velikosti mohou díky službě Amazon Marketplace nyní snadno prodávat své produkty na pěti evropských stránkách Amazon. Prostřednictvím jediného účtu mohou malí a střední podnikatelé i živnostníci z České republiky oslovit miliony nových zákazníků. Pokud se podnikatelé zaregistrují do populárního programu Fulfillment by Amazon (FBA), mohou těžit i z rozsáhlé evropské logistické sítě společnosti Amazon.
Amazon vytvořil sadu nástrojů, které českým firmám usnadní prodej v zahraničí. Zahrnují marketingový obsah pro místní prodejce, intuitivní prodejní účet, uživatelskou podporu v pěti jazycích a jednoduchý platební proces.
Jakmile prodejce přidá nový produkt, může jej zahrnout do nabídky všech evropských online obchodů Amazonu a okamžitě jej zpřístupnit desítkám miliónů zákazníků. Prodejci mají také k dispozici řadu automatizovaných reportů a analytických nástrojů, které poskytují detailní obchodní informace a podporují efektivní plánování marketingu, prodeje i doručování zboží.
„Umožňujeme malým a středním českým firmám prodávat zboží milionům zákazníků v Evropské unii i po celém světě. Při využití služby Fulfillment by Amazon mohou jednoduše dodat své zboží do některého z našich 31 evropských distribučních center, my se postaráme o zbytek. Zajistíme nejen rychlé doručení zboží zákazníkům kdekoliv v Evropě i jinde ve světě, ale i správu služeb zákazníkům,“ říká Francois Saugier, viceprezident Amazonu pro služby prodejcům.
V České republice nyní využívá služeb Amazon Marketplace, Amazon Web Services a Kindle Direct Publishing více než 3 200 firem a kreativních profesionálů.
Jedním z prvních prodejců, kteří se společností Amazon zahájili spolupráci, je Detoa. Tradiční český výrobce dřevěných hraček funguje od roku 1908 a je známý především díky postavičce Krtečka.
„Jsme tradiční česká firma, naše hračky vyvážíme do zemí z celého světa již 110 let. Díky Amazonu, se kterým spolupracujeme od poloviny roku 2014, se nám podařilo proniknout na další trhy. Prodej se nám podařilo navýšit hlavně v Německu a Velké Británii, oblíbený je nejen Krteček, velká poptávka je i po dalších hračkách jako jsou Maxi perle, magnetická puzzle či divadla,“ říká Jaroslav Zeman, výkonný ředitel společnosti Detoa.
„Při prodeji v jiných zemích české firmy často bojují s bariérami. V Evropě jsou jimi zejména vysoké dopravní náklady a potřeba lokálního zastoupení v cílové zemi. Vítáme, že Amazon pomáhá českým firmám překonávat tyto bariéry a významně růst,“ říká Karel Havlíček, předseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR.
Amazon nyní nabízí malým a středním podnikům celou paletu služeb a nástrojů, které jim pomohou zjednodušit prodej zboží napříč Evropskou unií:
- Prodej skrz všechny online obchody Amazonu v EU na jedno kliknutí – prodejci mohou nabízet své produkty od jednoho po všech pět online obchodů Amazonu v Evropské unii a vše spravovat prostřednictvím jediného účtu.
- Evropská distribuční síť a služby zákazníkům v místním jazyce – vedle 31 distribučních center v sedmi evropských zemích provozuje společnost Amazon také centra služeb zákazníkům, která jsou k dispozici v místním jazyce. S programem Fulfillment by Amazon (FBA), mohou prodejci jednoduše dodat své zboží do některého z distribučních center a Amazon se už postará o zbytek, včetně dodávek zboží po Evropě a služeb zákazníkům. Využití FBA pro obchodníky rovněž znamená, že jejich zboží může být součástí programu Amazon Prime.
- Technologie pro překlady – Amazon poskytuje překlady názvů a popisů produktů prodejců do libovolného z jazyků online obchodů Amazon.
Služba Amazon Marketplace je pro prodejce dostupná zde.
Zdroj: Amazon
Foto: amazonblog.cz