Albert vylepšil účtenky – jsou kratší a bez fenolu
Albert podporuje inovace i udržitelnost. Ve všech svých obchodech zavedl účtenky bez obsahu fenolu (BPA). Investice do nového materiálu bez BPA činí tři miliony korun ročně. Výhody bezfenolového materiálu ocení nejen zákazníci, ale i pokladní. V loňském roce si zákazníci od pokladen obchodů Albert odnesli účtenky o délce celkem 56 tisíc kilometrů.Novinkou je i tisk povinných údajů na rubovou stranu. Délka účtenek se tak zkrátila o pětinu.
Pokladní pásky bez obsahu BPA jsou šetrnější k životnímu prostředí i k lidskému zdraví, zvláště pokladních, kteří manipulují s účtenkami každý den.
„Náklady na materiál bez fenolu narostly oproti těm původním přibližně o tři miliony korun,“ říká k novým účtenkám Roman Bartišek, člen nejvyššího vedení společnosti Albert. „Ročně přitom v našich prodejnách vydáme zákazníkům přes 700 tisíc kotoučů pokladní pásky. To je více než 56 tisíc kilometrů materiálu,“ vypočítává.
Nižší spotřebu pásky zajistí i nový způsob potisku účtenek. Vybrané údaje, které je obchodník povinen na účtenky ze zákona uvést, nyní Albert tiskne na rubovou stranu. „Aktuální úspora materiálu se pohybuje řádově okolo 20 %, rádi bychom postupně dosáhli zkrácení účtenek až o třetinu,“ uvádí Roman Bartišek a dodává: „U běžného nákupu tvoří přes třetinu délky účtenky povinné údaje, jako je název a sídlo společnosti či údaje spojené s elektronickou evidencí tržeb. Ideálem do budoucna by byla účtenka plně elektronická, která je k životnímu prostředí nejšetrnější, a kterou již známe ze zahraničí.“
Zavádění inovace probíhalo postupně od června až do prosince loňského roku. V současnosti již zákazníci Alberta dostanou účtenky potištěné z obou stran a bez obsahu fenolu ve všech více než 300 obchodech.
Inovace a udržitelnost ruku v ruce
Albert podporuje inovativní řešení i péči o lokální komunity a životní prostředí dlouhodobě. Od ledna tohoto roku Albert rozšířil sortiment papírových tašek. V únoru pak zahájil testování elektronických cenovek, které šetří papír a tím i životní prostředí a čas zaměstnanců, zákazníkům přinášejí ještě větší přehlednost v doplňkových informacích a produktech.
Zdroj a foto: Ahold