Češi nejčastěji ze zmrzlin nakupují Míšu, z kopečkové zmrzliny preferují nejvíce vanilkovou
Každý Čech sní za rok v průměru 3,2 litrů zmrzliny, což znamená, že spotřeba zmrzliny v posledních pěti letech mírně narostla. 53% prodané zmrzliny tvoří rodinná balení. Rostoucí cena zákazníky příliš neodrazuje, zvláště v létě.
Podle společnosti Nielsen se spotřeba zmrzliny v Česku v posledních pěti letech pohybovala mezi 33 a 35 miliony litrů za rok. V období 06/2015-05/2016 dosáhly prodeje zmrzliny maxima – právě 35 milionů litrů, což představuje peněžní hodnotu ve výši 2,99 mld. korun. Pokles či růst poptávky se sice měnil podle počasí v daném roce, zdá se však, že rostoucí ceny zákazníkům příliš nevadily. Zatímco před pěti lety stál litr zmrzliny v průměru 75 korun, během posledních dvanácti měsíců to bylo o deset korun více. Přesto spotřeba narostla o osm procent.
Vedle privátní značek trhu dominují v podstatě jen tři výrobci. Jde o Bidvest a jeho značku Prima, dále pak Nestlé s kopečkovými zmrzlinami Mövenpick a jedničku trhu Unilever. Pod tu spadá jednak značka Algida, především však nejoblíbenější česká zmrzlina Míša.
„Jedná se o českou značku s dlouholetou tradicí, která se u spotřebitelů těší mimořádné oblibě. Zákazníky nejvyhledávanější je stále klasická tvarohová varianta. Spotřebitelé ale velmi pozitivně přijímají i novinky, které pod touto značkou uvádíme,“ říká mluvčí Unileveru Veronika Kúšiková.
Češi jsou konzervativní i v rámci kopečkové zmrzliny. Podle společnosti Nestlé spotřebitelé sice rádi vyzkouší novinky, mezi nejoblíbenějšími se však draží stále ty stejné příchutě. Jde především o vanilkovou, čokoládovou, jahodovou a oříškovou.
Zdroj: idnes.cz
Foto: pixabay.com, eklasa.cz, akcniceny.cz, bidvest.sk, algida.cz
eklasa.cz